Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی 641 هزار تن گندم در کرمانشاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از خرید تضمینی 641 هزار تن گندم خبر داد.

خرید تضمینی 641 هزار تن گندم در کرمانشاه

فرهاد شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه 395 هزار هکتار است. از این سطح 97 هزار هکتار گندم آبی و نزدیک به 298 هزار هکتار نیز گندم دیم است.

وی ادامه داد: تا امروز 641 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و تحویل مراکز خرید تضمینی گندم شده است. سال گذشته این عدد 487 هزار تن بوده و خوشبختانه نشان از رشد حداقل 30 درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

وی گفت: همچنان خرید ادامه دارد و امیدواریم این عدد به بالای 700 هزار تن برسد.

فرهاد شریفی توضیح داد:  قیمت پایه هر کیلو گندم نان 15 هزار تومان و قیمت گندم دروم نیز 15 هزار و 500 تومان است که برای ماکارونی استفاده می‌شود.

شریفی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم تولید گندم در استان به بالای 950 هزار تن برسد که این رکورد در طی این سال‌ها بی‌‌سابقه بوده است. مصرف کل استان نزدیک به 230 هزار تن است و ما سه برابر نیاز استان گندم تولید می‌کنیم.

شریفی، از کرمانشاه به‌عنوان یکی از استان‌های مهم تولیدکننده گندم در کشور یاد کرد و افزود: این استان همواره جز چهار استان برتر تولیدکننده در گندم است و استان کرمانشاه سال بسیار خوبی را آغاز کرده است.

وی گفت: دولت در جهت کمک به کشاورزان کودهای فسفاته، پتاسه و ازته را یک سوم قیمت اصلی به کشاورزان فروخته است و در بحث بیمه نیز در محصولات دیم به کشارزان کمک کرد.

به گزارش ایانا، کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید