Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

بیش از 90 درصد گندم استان به سطح سبز رسیده است

۴۰ میلیارد و ۸۰۰ میلون تومان تسهیلات خرید اداوات کشاورزی به استان اختصاص داده شد

سپری گفت: با وجود کاهش 50 درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته اما بیش از 90 درصد گندم استان به سطح سبز رسیده و تنها حدود 40 هزار هکتار گندم جوانه زیر خاک داریم.

بیش از 90 درصد گندم استان به سطح سبز رسیده است

 

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، امروز چهارشنبه 17 آذر 1400 ششمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با حضور اعضای ستاد برگزارشد.

محمد فرید سپری با تاکید بر اینکه: در طرح جهش تولید باید در تمام زمینه ها، جهش واقعی اتفاق بیفتد، تاکید کرد: در سال جاری نزدیک به 600 هزار هکتار گندم در استان کشت شده که انتظار داریم با حمایت های مالی ویژه ای که ستاد فرمان اجرایی امام از زارعان استان به عمل خواهد آورد به نتیجه مطلوب دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: 197 کارشناس پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی مستقیما با طرح جهش تولید همکاری می کنند و کارشناسان ستادی در مدیریت جهاد کشاورزی و ستاد استان هم پشتیبانی های لازم را به عمل می آورند.

سپری با تاکید بر اینکه یکی از شرایط عقد قرار داد با کشاورزان در طرح جهش تولید، بیمه نمودن محصولات کشت شده است، اذعان کرد: باید کارگزاری های بیمه محصولات کشاورزی فعالانه و با همکاری مراکز جهاد کشاورزی و مراجعه به روستا ها شرایط لازم و آسانی را برای بیمه محصولات کشاورزی، زارعان استان فراهم کنند.

وی یادآورشد: صد درصد کشتهای پایزه استان به اتمام رسیده و اکنون باید بر کشت انتظاری نخود و محصولات علوفه ای همچون ماشک تمرکز کنیم که بتوانیم در اراضی آیش استان هم برای کشاورزان درآمد ایجاد کنیم.

40 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات خرید اداوات کشاورزی طرح جهش تولید به استان اختصاص داده شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه ستاد فرمان اجرایی امام در طول این دوسال حمایت های مالی خوبی از کشاورزان استان به عمل آورده تصریح کرد: هم اکنون 40 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی در بانک ملی آماده پرداخت به متقاضیان است که انشاالله از هفته آینده پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: شرایط مناسبی برای پرداخت این تسهیلات با آسانکاری در تضامین فراهم شده که امیدواریم به زودی این تسهیلات جذب و ادوات جدید و کاربردی وارد بخش کشاورزی استان شود.

وی بر تولید محتوی و آموزش بهره برداران بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: کارگروه تولید محتوای سازمان باید فعالانه تر در این عرصه گام بردارد و تولیدات رسانه ای خود را به زودی شروع کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید