Iranian Agriculture News Agency

تخصیص 999 دستگاه ادوات کشاورزی به کشاورزان کردستانی

کشاورزان کردستانی تا ۵ سال حق فروش ادوات کشاورزی تخصیص یافته را ندارند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه امسال برای اجرای پروژه جهش تولید در دیمزارهای استان 999 دستگاه ادوات یارانه دار از محل اعتبارات جهش تولید برای کردستان پیش بینی شده، گفت: کشاورزان استان تا 5 سال حق فروش این ادوات را ندارند.

تخصیص 999 دستگاه ادوات کشاورزی به کشاورزان کردستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در اولین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان، با اشاره به اینکه امسال برای اجرای پروژه جهش تولید در دیمزارهای استان 999  دستگاه ادوات یارانه داراز محل اعتبارات جهش تولید برای کردستان پیش بینی شده اظهار کرد: کشاورزان استان تا 5 سال حق فروش این ادوات را ندارند.

احمدی به گزینه های صندوق بیمه کشاورزی ویژه سال دوم طرح جهش تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت:در خسارت نوع اول میانگین تعهد هر هکتاردر تمام محصولات برابر یک میلیون تومان است کهدر این گزینه برآورد خسارت و غرامت صرفا به عوامل خطر های خشکسالی، بادگرم و بادزدگی، سرما و یخبندان زمستانه، سیل، زلزله، سرما بهاره، طوفان و تگرگ با شدت خسارت های بین 10 تا 100 درصد، قابل پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد:مجموع حق بیمه سهم بیمه گذار در تمام محصولات و استان های تعیین شده به میزان 700.000 ریال که مبلغ 250.000 ریال سهم ستاد اجرایی به انضمام ارزش افزوده و سهم کشاورز به میزان 450.000 ریال به انضمام ارزش افزوده می باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه در خسارت نوع دوم میانگین تعهد هر هکتاردر تمام محصولات برابر  یک میلیون و پانصد هزار تومان است افزود: در این گزینه برآورد خسارت و غرامت صرفا به عوامل خطر های خشکسالی، بادگرم و بادزدگی، سرما و یخبندان زمستانه،  سیل، زلزله، سرما بهاره، طوفان و تگرگ با شدت خسارت های بین 10 تا 100درصد، قابل پرداخت است.

وی بیان کرد:مجموع حق بیمه سهم بیمه گذار در تمام محصولات و استان های تعیین شده به میزان 1.050.000 ریال که مبلغ 250.000 ریال سهم ستاد اجرایی به انضمام ارزش افزوده و سهم کشاورز به میزان 800.000 ریال به انضمام ارزش افزوده است.

احمدی با اشاره به اینکه در نوع سوم میانگین تعهد هر هکتاردر تمام محصولات برابردومیلیون و سیصدو پنجاه هزار تومان است اظهارداشت: در این گزینه برآورد خسارت و غرامت صرفا به عوامل خطر های خشکسالی، بادگرم و بادزدگی، سرما و یخبندان زمستانه، سیل، زلزله، سرما بهاره، طوفان و تگرگ با شدت خسارت های بین 10 تا 100درصد، قابل پرداخت است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود:مجموع حق بیمه سهم بیمه گذار در تمام محصولات و استان های تعیین شده به میزان 1.600.000 ریال که مبلغ 250.000 ریال سهم ستاد اجرایی به انضمام ارزش افزوده و سهم کشاورز به میزان 1.350.000 ریال به انضمام ارزش افزوده  است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید