Iranian Agriculture News Agency

۱۸ درصد از اراضی زیرپوشش طرح جهش تولید در کردستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۸ درصد از دیمزارهای زیرپوشش دومین سال اجرای طرح جهش تولید در کشور مربوط به این استان است.

۱۸ درصد از اراضی زیرپوشش طرح جهش تولید در کردستان

 

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان کردستان،محمد فرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در نخستین جلسه طرح جهش تولید طی سال زراعی جاری در استان اظهار داشت: برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور سال گذشته در ۶ استان و امسال به ۱۵ استان افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از دیمزارهای کشور زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند، اضافه کرد: کردستان با ۴۸۰ هزار هکتار سهم ۱۸ درصدی در اجرای این طرح دارد و  بیشترین دیمزارهای زیر پوشش در این طرح را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه در این طرح محصولاتی شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه و دانه روغنی کشت می‌شود، گفت: در این استان ۲۶۰ هزار هکتار به زیرکشت گندم، ۹۶ هزار هکتار جو،۴۰ هزار هکتار نخود،۱۲ هزار هکتار عدس، ۱۹ هزار هکتار علوفه و ۵۳ هزار هکتار دانه روغنی می‌رود.

سپری یادآور شد: بیشترین سطح زیرکشت این محصولات در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۱۰۱ هزار و ۳۶۹ هکتار ، سقز ۸۰ هزار و ۵۲ هکتار در و دیواندره ۷۸ هزار و ۷۰۴ هکتار است.

سپری با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۴۸۵ تن بذور اصلاح شده گندم در استان بذر در اختیار این طرح قرار داده می شود، گفت: از این میزان هفت هزار و ۸۵۲ تن  آن فرآوری شده و بیش از چهار هزار تن آن توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد اراضی استان دیم و ۱۲ درصد آبی است، اظهار داشت: دیمزارهای استان به این طرح جهش تولید بیشتر نیاز دارد لذا باید در راستای اجرای مطلوب آن همه تلاش کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید