Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

خرید تضمینی ۲۶۰ هزار تن گندم در کردستان/اعلام آمادگی جهاد کشاورزی برای حمایت از باغداران خسارت‌دیده سنندجی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: امسال با وجود خشکسالی بی‌سابقه تاکنون 260 هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

خرید تضمینی ۲۶۰ هزار تن گندم در کردستان/اعلام آمادگی جهاد کشاورزی برای حمایت از باغداران خسارت‌دیده سنندجی

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان،  محمدصالح احمدی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها که به مناسبت 17 مرداد روز خبرنگار در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران بازوی توانمند برای همکاری با بخش‌های مختلف کشاورزی هستند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در آگاه‌بخشی مردم به ویژه کشاورزان به عنوان جامعه هدف سازمان جهاد کشاورزی در استان دارند، تصریح کرد: معرفی دستاوردهای نوین به کشاورزان مستلزم اقدامات بسیار خوب رسانه‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی رسانه‌ها موجب شناخت کشاورزان با تکنیک‌ها و در نتیجه استفاده و بهره‌مندی بهره‌برداران این بخش از این ظرفیت‌ها است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: برخی تکنیک‌های نوین مانند کشت نشایی ضمن کاهش میزان مصرف آب موجب افزایش تولید در سطح کشت و رشد درآمد کشاورزان می‌شود.

به گفته وی، پروژه سرشاخه‌کاری در درختان گردو به عنوان یکی از طرح‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی در استان اجرا شده است.

وی از بخش کشاورزی به عنوان مهمترین محور توسعه استان نام برد و گفت: رونق استان کردستان با توسعه بخش کشاوزی گره خورده است که در این زمینه اتفاقات خوبی با افزایش سطح زیرکشت اراضی آبی انجام گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار کرد: امسال با وجود خشکسالی بی‌سابقه 260 هزار تن گندم در استان خرید تضمینی شده است.

وی در ادامه سخنانش به موضوع گلایه‌های باغدار سنندجی در خبرگزاری فارس که اوایل امسال تعداد زیادی از درختان مثمر آن قطع شده بود، اشاره و اظهار کرد: این باغدار سنندجی به هر حمایتی نیاز داشته باشد در قالب تسهیلات و یارانه کمک می‌کنیم و در این حوزه اعتبار لازم داریم.

وی اظهار کرد: مجموعه جهاد کشاورزی استان آمادگی داریم به صورت ویژه از این باغدار خسارت‌دیده حمایت کنیم و این به میزان استقبال خود آقای زارعی هم بستگی دارد.

وی اذعان کرد: حمایت از این باغدار در قالب دو پروژه حذف و جایگزینی و اصلاح و نوسازی ممکن است، یک سری از درختان که غیرقابل ترمیم هستند در قالب پروژه حذف و جایگزینی احیا می‌کنیم و بصورت یارانه نهال و بلاعوض هم وی را کمک می‌کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید