Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

گروه‌های جهادی در کردستان ظرفیتی برای دستیابی به تولید پایدار است

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: وجود بیش از یک هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در این استان ظرفیتی برای دستیابی به تولید پایدار در بخش کشاورزی است.

گروه‌های جهادی در کردستان ظرفیتی برای دستیابی به تولید پایدار است

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، محمدفرید سپری، در جلسه عقد توافقنامه طرح بسیج سازندگی در بخش کشاورزی استان اظهار داشت: یک هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در استان و ۴۸۰ صندوق بسیح سازندگی در استان وجود دارد که ظرفیت بزرگی در راستای دستیابی به تولید پایدار در بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: امسال  با توجه به کاهش بارندگی و سرمازدگی بسیجی وار بیش از ۴۵۴ هزار هکتار از اراضی گندم و جو استان مبارزه با سن غلات انجام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه ۱۲ سال است رهبر معظم انقلاب شعارهای سال را حول محور اقتصادی قرار می دهند و مسوولان رسالت اجرایی کردن آنرا برعهده دارند، افزود: جوانان ما در رشته های مختلف دارای تخصص و توانمندی هستند با حرکت ها و آموزش های بسیجی می توان زمینه اشتغال آنها را فراهم کرد.

سپری با اشاره به اینکه طرح های مختلفی در راستای رونق و جهش تولید در استان تدوین شده است، گفت: از جمله طرح های در دست اجرا در استان شامل جهش تولید در دیمزارها، تسریع انتقال یافته ها، یاوران تولید است.

وی یادآور شد : هر جایی بسیج ورود کرده شاهد وجود تحول و تغییر بودیم بنابراین هدف از انعقاد این توافقنامه هم افزایی است و ما از این طریق به دنبال اثرات متقابل مثبت هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: از دیگر اهداف این توافقنامه می‌توان به ترویج و توسعه فرهنگ کار و تلاش در بین مردم روستایی و جلوگیری از مهاجرت، کمک و تسریع به امر آموزش ، توانمندسازی و ارتقای سطح دانش علمی و فنی متقاضیان فعالیت در حوزه کشاورزی و فراهم کردن شرایط برای توسعه فضای کسب و کار و زنجیره ارزش محصولات کشاورزی اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید