Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد گاران آماده واگذاری است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، گفت: یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد گاران آماده واگذاری است

یک هزار هکتار از اراضی پایاب سد گاران آماده واگذاری است

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان،  محمد فرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، در چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار داشت: با وجود اقدامات مناسب در حوزه اشتغال پایدار روستایی، انسجام لازم در بخش کشاورزی به چشم نمی خورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، به برخی کارهای بزرگ بخش کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: مرکز تحقیقات کشاورزی استان در حال پرورش ارقام جدید توت فرنکی با خاصیت تجاری است که طعم و رقم کردستان با ارقام جدید آمیخته شده و برای اولین بار در کشور ارائه خواهد شد.

وی افزود: یک هزار و ۲۹۰ واحد صنایع فرآوری فعال و غیرفعال در این داریم که تنها یکی از واحدهای فعال در مریوان سالانه ۸۰ هزار تن از مجموع ۴۰۰ هزار تن تولیدات باغی استان را فرآوری و روانه بازار مصرف می کند.

سپری از طرح مهار آبهای مرزی به عنوان انقلابی بزرگ در عرصه کشاورزی استان نام برد و گفت: ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار از زمین‌های زراعی استان در قالب این طرح آبی می شود که یک هزار هکتار آن در حاشیه سدگاران آماده بهره برداری است و پنج هزار هکتار هم تا تیرماه زیر پوشش این طرح قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید