Iranian Agriculture News Agency

۱۰ گلخانه کوچک مقیاس در کردستان به بهره‌برداری رسید

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۱۰ گلخانه کوچک مقیاس با استفاده از ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در این استان فعالیت خود را آغاز کرده‌ و به بهره‌برداری رسید.

۱۰ گلخانه کوچک مقیاس در کردستان به بهره‌برداری رسید

 

به گزارش روابط خبرنگار ایانا در  استان کردستان، زاهد حاجی‌میرزایی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: هر کدام از این واحدها یک میلیارد ریال تسهیلات گرفته و برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: این گلخانه‌ها برای پرورش گل و گیاهان زینتی، سبزی و تولید صیفی‌جات پروانه بهره‌برداری اخذ کرده‌اند و سالانه حدود ۷۵ تن انوع محصول تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اضافه کرد: این سازمان به منظور توسعه کشت متراکم، ۱۱۰ پروانه برای احداث گلخانه کوچک مقیاس در این استان صادر کرده است.

وی یادآور شد: با احداث این گلخانه‌ها در مجموع ۳.۶ هکتار به سطح کشت متراکم استان اضافه می‌شود که سرمایه گذاران آن برای کاشت گل‌های زینتی، سبزی، صیفی و گیاهان دارویی درخواست صدور پروانه کرده‌اند.

میرزایی گفت: هم اکنون احداث و توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس با متراژ حداقل ۵۰ متر و حداکثر ۲۹۹ متر در محدوده داخل شهرها و روستاها در دستور کار است چون با این نوع گلخانه می‌توان از فضای حداقلی امکان برداشت حداکثری محصول را ممکن ساخت.

وی با بیان اینکه در هر واحد گلخانه‌ای کوچک مقیاس ۲ فرصت شغلی تثبیت یا یک فرصت شغلی مستقیم ایجاد می‌شود، افزود: مجوز احداث سطح‌های کمتر از ۳۰۰ متر گلخانه کوچک مقیاس توسط سازمان جهاد کشاورزی صادر می‌شود ولی مجوز گلخانه‌های بین ۳۰۰ تا سه هزار متر را سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان صادر می‌کند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید