Iranian Agriculture News Agency

مشکل ۲ واحد تولیدی با بانک‌های کردستان برطرف شد

مشکلات دو واحد تولیدی مرغداری و پرورش قارچ با بانک‌های استان کردستان در یکصد و سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید برطرف و مصوباتی به نفع این واحدها به تصویب رسید.

مشکل ۲ واحد تولیدی با بانک‌های کردستان برطرف شد

به گزارش ایانا در کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان، در یکصد و سی و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: پرونده های واحدهای تولیدی که مشکل قضایی دارند به کمیته اقتصاد مقاومتی در دادگستری ارجاع داده می شود تا سریعتر مورد بررسی قرار گیرد.

خالد جعفری اضافه کرد: این کمیته به تازگی از زیر مجموعه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خارج و به دادستانی سپرده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: مرکز شبانه‌ورزی فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دایر شده و یکی از وظایف دستگاه‌های اجرایی معرفی نماینده تام‌الاختیار به این مرکز است.

جعفری بر انعکاس اخبار مربوط به راه‌اندازی این مرکز برای اطلاع رسانی بیشتر به مردم از سوی رسانه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: همه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان موظف هستند در این مرکز به منظور رسیدگی سریع به مشکلات واحدهای تولیدی حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استاندار بر سرعت جذب تسهیلات بیشتر از محل تبصره ۱۸ تاکید کرده است، تاکید کرد: می‌طلبد بانک‌ها همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند تا مبلغ بیشتری از این تسهیلات به واحدهای تولیدی متقاضی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بخش کشاورزی در پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به صورت ویژه‌تر دیده شده و به همین دلیل در این بخش هم تسهیلات بیشتری بویژه در حوزه صنایع تبدیلی و گلخانه اعطا شده است.

جعفری با بیان اینکه هر واحدتولیدی برای تداوم تولید و حفظ اشتغال خود نیاز به سرمایه و تسهیلات دارد، تاکید کرد: گاهی استفاده از تکنولوژی روز با میزان اشتغال رابطه عکس دارد بنابراین ممکن است واحدی تسهیلات برای خرید ماشین آلات دریافت کند ولی اشتغالزایی آن افزایش پیدا نکند.

وی اظهار کرد: اطلاعات واقعی در زمان تثبیت طرح و پرداخت تسهیلات باید از واحدهای تولیدی اعم از کشاورزی، صنعتی و خدمات درج، ارائه و اعلام شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید