Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان

۱۸ هزار تُن گردو از باغات کردستان برداشت می‌شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به آغاز برداشت گردو از باغات این استان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۸ هزار تُن گردو از باغات استان برداشت و در بازار مصرف عرضه شود.

۱۸ هزار تُن گردو از باغات کردستان برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، زاهد حاجی‌میرزایی اظهار کرد: در چند سال گذشته سرشاخه کاری درختان گردو به عنوان یکی از طرح‌های مهم کشاورزی در بخش تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی انجام شد که نتیجه آن امسال و رشد چشمگیر تولید محصول نسبت به سال قبل است.

وی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۱۳ هزار تُن از باغات مثمر گردوی این استان برداشت شد که میزان پیش بینی برداشت امسال حدود ۱۸ هزار تن برآورد می‌شود که کمی بیش از ۴۰ درصد بیشتر از پارسال است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در پاییز امسال نیز بهره‌برداران برای افزایش کیفیت و کمیت گردوی استان ۱۵۰ هکتار از باغات گردوی خود را سرشاخه کاری می‌کنند که این اقدام با توجه به بیشترین سطح باغ در شهرستان‌های سنندج، سروآباد و بانه انجام خواهد شد.

حاجی میرزایی یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار بهره بردار این استان هفت هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی خود را به باغات گردو اختصاص داده‌اند که بیشترین میزان آن در شهرستان‌های سنندج، بانه و سروآباد قرار دارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون پنج هزار و ۸۰۰ هکتار از باغات گردوی استان بارور بوده و به صورت میانگین از هر هکتار آن بیش از سه تُن محصول برداشت می‌شود و ۱۶۰ هکتار دیگر نیز غیر بارور و نهال است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: این سازمان در نظر دارد به منظور ارتقای قابلیت اقتصادی باغات گردو در ۲ سال آینده باغات این محصول را حدود ۵۰۰ هکتار با ارقام تجاری مانند فرنو، فیدلر و فرانکت افزایش دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید