Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تاکید کرد:

لزوم تسهیل صادرات تخم مرغ با اولویت تنظیم بازار داخلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: به جهت تنظیم بازار تخم مرغ در داخل کشور و هدفمند کردن صادرات به خارج ازکشور، صادرات تخم مرغ باید با هماهنگی اتحادیه مرکزی مرغداران میهن و بر اساس سهمیه های تعیین شده برای استان ها انجام شود.

لزوم تسهیل صادرات تخم مرغ با اولویت تنظیم بازار داخلی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان ، جلسه ساماندهی و تسهیل صادرات تخم مرغ از مرزهای  باشماق و سیرانبند در دفتر کار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با حضور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، مدیر توسعه بازرگانی، نمایندگان اتحادیه مرکزی مرغداران میهن و رئیس هیئت مدیره انجمن مرغداران تخمگذار کردستان، تشکیل شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه مرزهای رسمی استان دروازه  ورورد به بازار کشور عراق و نیز کشور سوریه است، تصریح کرد: در بحث سهمیه بندی تخم مرغ در سطح استان ها شفاف سازی لازم  و بر اساس پتانسیل های موجود در استان ها سهمیه بندی انجام شود.

جعفری با تاکید بر اینکه استان کردستان به جهت مرزی بودن شرایط بسیار خوبی برای صادرات محصولات کشاورزی بخصوص تخم مرغ دارد افزود: سهیمه استان کردستان برای صادرات تخم مرغ باید به صورت ویژه دیده شود و رایزنی های لازم با مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن هم در این زمینه صورت گرفته است.

وی ضمن تاکید بر همکاری دامپزشکی به منظور صادرات تخم مرغ در مرزهای استان تاکید کرد: صادر کنندگان تخم مرغ باید مجوزهای لازم را از اتحادیه مرکزی مرغداران میهن دریافت کرده باشند.

پاشایی نماینده اتحادیه مرکزی مرغداران میهن هم گفت: در حال حاظر صادرات تخم مرغ به کشورهای افغانستان، قطر، عمان، عراق، قرقیزستان، ترکمنستان و ارمنستان صورت می گیرد.

گفتنی است؛ ایران با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن تخم مرغ در سال رتبه نهم تولید تخم مرغ در جهان و پنجم آسیا را داراست و مصرف سرانه تخم مرغ در ایران سالانه ۲۰۰ عدد است که این رقم در حدود متوسط جهانی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید