Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان:

مسئولیت تامین و توزیع کود شیمیایی برعهده فرمانداران است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: مسئولیت تامین و توزیع کود شیمیایی برعهده فرمانداران شهرستان‌های استان است و باید به طور صحیح آن را مدیریت کنند.

مسئولیت تامین و توزیع کود شیمیایی برعهده فرمانداران است
 به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، علی نوری در نخستین جلسه شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان که در سنندج تشکیل شد، بیان کرد: براساس بررسی‌‍های انجام شده در برخی شهرستان‌های استان سهمیه کود شیمیایی اختصاص یافته به طور صحیح توزیع نشده و برخی از بخش‌ها هنوز کودی دریافت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مدیران شهرستانی باید در ارتباط با مشکل پیش آمده توضیح دهند، افزود: از این به بعد مسئولیت تامین و توزیع کود شیمیایی و موارد مربوط به کارگزاران بر عهده فرمانداران است.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان ادامه داد: کمیته‌ای در فرمانداری‌ها در ارتباط با احیای واحدهای راکد و نیمه راکد دامی و مرغداری در سال جاری باید تشکیل شود.

 نوری اضافه کرد: فرمانداران نسبت به معرفی کارگزار و بهره‌مندی از کارگزاران توانمند اقدام کنند.

 وی در ارتباط با تنظیم بازار و تامین کالاهای اساسی خاطرنشان کرد: برای تنظیم بازار هیچ کدام از فرمانداران از ما در خواست کالا نکرده‌اند و ما خود پیگیر نیازهای شهرستان‌ها شده‌ایم.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه پرتقال شب عید استان از مازندران خریداری شد یادآور شد: قیمت مصوب پرتقال در مازنداران ۱۹ هزار تومان بود که در کردستان ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد ولی با این وجود هم بسیاری از شهرستان‌های استان استقبال نکردند.

 نوری ادامه داد: فرمانداران مسائل اقتصادی را باید با ما مطرح و پیگیری کنند ولی تعداد کمتری از فرمانداران این اقدام را انجام می دهند.

 وی افزود: برخی از فرمانداران ما ماه‌ها برای جابه‌جایی مدیری مراجعه می‌کنند ولی برای حل و بررسی مسائل اقتصادی آنطور که باید و شاید عمل نمی‌کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: علت اصلی قاچاق دام زنده از مسیر کردستان بازار شدید مصرف گرایی در اقلیم کردستان است که برای این موضوع چاره اندیشی کردیم.

دو هزار و 200 تن سهیمه کود شیمایی تعاون روستایی استان است

 مدیرتعاون روستایی کردستان در این جلسه بیان کرد: ۳۰۰ هزار تن سهمیه کود سازمان تعاون روستایی بود که از این میزان قرار بر اختصاص ۱۱ هزار و ۴۴۰ تن سهمیه به استان کردستان بود.

بهرام کوشکی با بیان اینکه سهمیه مذکور به دلیل بدعهدی پتروشیمی‌ها محقق نشد، ادامه داد: در نهایت سهمیه کود تعاون روستایی استان دو هزار و ۲۰۰ تن شد که از این میزان هزار و ۴۰۰ تن به اتحادیه تعاونی‌های روستایی و مابقی به تعاونی‌های تولید در استان اختصاص می‌یابد که در حال حمل و توزیع آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۵ فروردین میوه شب عید در استان توزیع شد، گفت: بیشترین میزان توزیع پرتقال و سیب در سنندج بود و مابقی شهرستان‌ها استقبالی از این مهم نکردند.

مدیر تعاون روستایی کردستان یادآور شد: از ۲۰ تن خرما تهیه شده تاکنون ۱۳ تن آن توزیع شده و هفت تن باقی‌مانده است که تا پایان ماه مبارک رمضان توزیع آن ادامه دارد.

 

خبرنگار: مهدی فتحی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید