Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد کردستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد کردستان بوده و پرچم‌دار جهش تولید در استان خواهد بود.

کشاورزی مردمی‌ترین بخش اقتصاد کردستان است
به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری در نشست خبری استاندار کردستان و مدیران اقتصادی استان، پیرامون اهداف و شعار سال ۱۴۰۳ در سنندج بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم شاهد رشد قابل توجه در تولید محصولات کشاورزی استان از دو و نیم میلیون تن به ۳.۶ میلیون تن هستیم که این مهم بر اساس برنامه‌ریزی به عمل آمده تا پایان دولت سیزدهم به ۴.۳ میلیون تن خواهد رسید.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ شاهد رشد تولید محصولات کشاورزی در استان و ثبت رکورد ۳.۶ میلیون تن بودیم که امسال پیرو منویات رهبری تمام توان خود را برای جهش تولید در این حوزه به کار می‌گیریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: توسعه صادرات، تنظیم بازار و رشد اقتصادی همگی منوط به تولید است و حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت های خود می تواند پرچم‌دار جهش تولید در استان باشد.

اسکندری با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان در راستای جهش تولید با مشارکت گسترده مردمی افزود: تعاونی‌های روستایی و تعاونی‌های تولید زمینه ساز مشارکت مستقیم مردم در امر تولید هستند و در استان کردستان این تعاونی ۱۸۳ هزار نفر عضو دارند که اگر تقویت شوند شاهد رشد تولید در استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی کاملا اقتصاد مردمی دارد و بیش از ۱۳۰ هزار نفر بهره‌بردار در این بخش در سطح استان فعال هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان ابراز امیدواری کرد که کارگروهی ویژه با حضور دستگاه‌های مختلف متولی صدور مجوزها برای تحقق شعار سال تشکیل شود و بانک‌های عامل همکاری بیشتری با مردم برای جهش تولید داشته باشند.

اسکندری افزود: زمان صدور مجوزها از سوی برخی دستگاه‌ها به کندی پیش می‌رود و جواب استعلام ها خیلی طول می کشد و این مانعی بزرگ سر راه تولیدکنندگان خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در ادامه سخنان خود به برخی دستاوردهای سازمان جهاد کشاورزی استان در عرصه تولید اشاره کرد و گفت: تولید مرغ در استان روی روال عادی قرار گرفته و از آبان ماه سال گذشته تاکنون تغییر نرخ نداشته‌ایم.

اسکندری توضیح داد: طرح جهش تولید در دیم زارها به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب توسط وزارت جهاد کشاورزی با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شده و استان کردستان با ۶۰۰ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده که برکات این طرح که هر سه ماه یکبار پایش و گزارش آن خدمت رهبری ارائه می‌شود، باعث جهش تولید در دیم رازهای استان شده است.

کشاورزی مردمی ترین بخش اقتصاد کردستان است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش ویژه مردم در تولید محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت: ما شاهد مشارکت گسترده مردم در زیر بناهای اقتصادی همچون تبدیل اراضی دیم به آبی، ایستگاه های پمپاژ و اجرای طرح‌های آبیاری، تولید انواع محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی هستیم.

اسکندری گفت: در سال ۱۴۰۳ شاهد طرح‌های بزرگ تولیدی همچون بزرگترین گلخانه استان و مدرن‌ترین گلخانه در کشور در دیواندره، فعال کردن واحد‌های راکد مرغداری و افزایش ظرفیت تولید واحد‌های موجود خواهیم بود.

وی افزود: در بحث دام سبک صادرکننده هستیم و ۲ میلیون رأس دام سبک در استان داریم اما در بحث دام سنگین مشکل داریم که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل استان شاهد تحول در تولید گوشت قرمز در استان باشیم

 

خبرنگار: مهدی فتحی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید