Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

آغاز خرید توافقی محصول سیب‌زمینی مازاد موجود در انبار کشاورزان کردستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان از آغاز خرید توافقی محصول سیب‌زمینی مازاد موجود در انبار کشاورزان کردستانی خبر داد.

آغاز خرید توافقی محصول سیب‌زمینی مازاد موجود در انبار کشاورزان کردستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری در نشست تخصصی با فعالان و تشکل‌های کشاورزی عرصه سیب‌زمینی استان در سنندج بیان کرد: در حوزه سیب‌زمینی باید در بین کشاورزان و صادرکنندگان ارتباط برقرار و این مهم توسط تشکل‌های صنفی دنبال شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: انجمن سیب‌زمینی کاران، خانه کشاورز و نهادهای صنفی هم‌اکنون حدود ۱۱۰ هزار تن سیب‌زمینی در انبارها و سردخانه‌های استان موجود است که به‌منظور حمایت از کشاورزان طرح خرید تضمینی سیب‌زمینی در سطح استان انجام خواهد شد.

اسکندری اضافه کرد: در قالب این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید توافقی سیب‌زمینی برای استان مصوب شده که بانک‌های کشاورزی و توسعه تعاون وظیفه پرداخت این تسهیلات را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: سهمیه تسهیلات برای استان در نظر گرفته شده که بانک‌های عامل توسعه تعاون و کشاورزی برای دریافت دستورالعمل این مهم باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا اعتبار در نظر گرفته شده برای استان عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: مبحث خرید توافقی تا ۲۷ اسفند بوده و در مرحله اول ۵۵ میلیارد تومان را شامل می‌شود که صاحبان صنایع تبدیلی و صادرکنندگان می‌توانند ۹ هزار تن سیب‌زمینی از کشاورزان خریداری کنند.

اسکندری توضیح داد: بر اساس این طرح سیب‌زمینی کشاورزان کردستانی هر کیلوگرم ۶۵ هزار ریال خریداری می‌شود که ۵۲ هزار ریال توسط خریداران و ۱۳ هزار ریال هم توسط تعاون روستایی و از محل اعتبار مصوب برای استان پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: انتظار داریم اتاق بازرگانی به تمام تجار اعلام کنند که افراد واجد شرایط برای مبحث صادرات و صنایع تبدیلی سیب زمینی موجود در انبارهای استان اقدام کنند.

اسکندری گفت: مبحث الگوی کشت نیازمند اعتبارات ویژه است که امیدواریم نمایندگان مجلس برای این مهم در سنوات آتی اعتبار ویژه‌ای در نظر بگیرند تا در تولید محصولات کشاورزی به روند علمی و متناسب برسیم.

 

خبرنگار: مهدی فتحی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید