Iranian Agriculture News Agency

معاون هماهنگی سپاه بیت المقدس کردستان:

باید با تفکر جهادی و بسیجی به رفع مشکلات و محدودیت حوزه آب و خاک کردستان بپردازیم

معاون هماهنگی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: باید با تفکر جهادی و بسیجی به رفع مشکلات و محدودیت حوزه آب و خاک کردستان بپردازیم و نخبگان این عرصه به بهترین شکل به کارگیری شوند.

باید با تفکر جهادی و بسیجی به رفع مشکلات و محدودیت حوزه آب و خاک کردستان بپردازیم

به گزارش خبرنگار ایانا در  کردستان، سرهنگ سعید شعبانی روز پنج‌شنبه در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی حوزه کشاورزی و دامپزشکی کردستان در سنندج، بیان کرد: بخش کشاورزی یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد در  کشور است و به‌عنوان مردمی‌ترین بخش اقتصاد ایران مطرح است.

وی افزود: اگر همه توانمندی‌های بالقوه خودمان را در عرصه کشاورزی پای‌کار بیاوریم می‌توانیم بیش از سه برابر تولیدات کنونی به تولید محصولات مختلف کشاورزی همت گماریم.

سرهنگ شعبانی خاطرنشان کرد: با توجه به تهدیدات و توطئه‌های متعدد دشمنان در حوزه امنیت غذایی باید بر مبحث تأمین نیازهای غذایی جامعه تأکید ویژه داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به وضعیت جغرافیایی کشور شاهد محدودیت‌هایی در حوزه زمین حاصلخیز هستیم لذا برای تأمین نیاز غذایی جامعه در سال‌های آتی باید بهره‌وری عرصه کشاورزی را ارتقا دهیم.

معاون هماهنگی سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: باید گروه‌های جهادی در راستای ارتقای مکانیزاسیون و صنعتی کردن عرصه کشاورزی به ایفای نقش بپردازند.

سرهنگ شعبانی افزود: باید با تفکر جهادی و بسیجی به رفع مشکلات و محدودیت حوزه آب‌وخاک بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه به صنایع تبدیلی در عرصه کشاورزی کردستان باید مدنظر قرار گیرد چراکه این مهم می‌تواند نقش ویژه‌ای در رشد اقتصادی استان و کاهش بیکاری جوانان مؤثر واقع شود.

معاون هماهنگی سپاه بیت‌المقدس کردستان ادامه داد: باید احیای اقتصاد روستاها در اولویت قرار گیرد و با تقویت روحیه جهادی در بین جوانان روستایی به افزایش بهره‌وری تولیدات حوزه کشاورزی کمک کنیم.

سرهنگ شعبانی از تلاش‌های مجموعه جهاد کشاورزی کردستان در راستای تأمین کالاهای اساسی موردنیاز مردم تقدیر کرد و گفت: تلاش جهادی مجموعه جهاد کشاورزی در تهیه مایحتاج مردم در شب عید، ماه مبارک رمضان و مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی قابل‌تقدیر است.

وی افزود: با همکاری مجموعه جهاد کشاورزی استان و با نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در حال اجرایی کردن طرح‌های خودکفایی در عرصه تولید گوشت قرمز و دیگر محصولات استراتژیک هستیم و در آینده کردستانی‌ها خبرهای خوبی خواهند شنید.

سرهنگ شعبانی بیان کرد: امروز تهدید اصلی کشور در حوزه اقتصادی و معیشتی است و دشمنان مرتب در حال رصد و توطئه افکنی هستند لذا باید با تفکر جهادی به مقابله با این توطئه‌ها بپردازیم.

وی اضافه کرد: مأموریت اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با خون‌دل و ایثارگری‌های مثال‌زدنی به‌دست‌آمده است.

سرهنگ شعبانی یادآور شد: وابستگی به واردات محصولات کشاورزی و غذایی در دوران حکومت پهلوی باعث وابستگی سیاسی کشور شده بود و باید دوران انقلاب اسلامی با رژیم گذشته در حوزه خودکفایی مواد غذایی مقایسه شود.

وی گفت: اقدامات ریاست و مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان در راستای صیانت از اراضی کشاورزی استان و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی استان قابل‌تقدیر است.

 معاون هماهنگی سپاه بیت‌المقدس کردستان از اعضای گروه‌های جهادی و فعالان عرصه کشاورزی استان خواست که در انتخابات ۱۱ اسفندماه حضوری پرشور داشته باشند.

 

خبرنگار: مهدی فتحی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید