Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

فعالیت ۲۱ گروه جهادی کشاورزی و دامپزشکی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از فعالیت ۲۱ گروه جهادی در حوزه کشاورزی و دامپزشکی در سطح استان خبر داد.

فعالیت ۲۱ گروه جهادی کشاورزی و دامپزشکی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری در مراسم تجلیل از گروه‌های جهادی حوزه تخصصی کشاورزی و دامپزشکی در سنندج، بیان کرد: جهاد کشاورزی برگرفته از ارکان انقلابی جهاد سازندگی تأسیس‌شده و به‌عنوان سنگر سازان بی سنگر معروف شدند.

وی افزود: مجموعه جهاد کشاورزی کردستان ۹۲ شهید، ۷۰ جانباز و ۱۵ آزاده برای توسعه و آبادانی روستاها در ایام دفاع مقدس تقدیم کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان خاطرنشان کرد: بحث امنیت غذایی و حکمرانی غذا در تمام ادوار تاریخ از مؤلفه‌های قدرت کشورها بوده و هم‌اکنون نیز این مهم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برخی کارشناسان از این مهم برابر با امنیت ملی یاد می‌کنند.

اسکندری افزود: در منویات رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر امنیت غذایی و خودکفایی در تولید محصولات مختلف تأکید شده است.

وی ادامه داد: واژه امنیت غذایی جدیداً به اقتدار غذایی تبدیل‌شده است که باهدف گذاری تولید ۱۸۰ میلیون تن انواع محصولات به اولین کشور غرب آسیا در تولید محصولات کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

اسکندری بیان کرد: کردستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی کشور است و بیش از ۱۰ درصد محصول استراتژیک گندم در این استان تولید می‌شود و در حوزه تولید گوشت مرغ و بسیاری محصولات دیگر جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور داریم.

وی گفت: در توسعه دامپروری روستایی با همکاری بنیاد تعاون روستایی طرحی را منعقد کرده‌ایم که با توسعه دام سبک بر تولید گوشت و شیر استان اضافه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: در اجرای طرح توسعه باغات از توان بسیج و سپاه استفاده کردیم و ۵۰۰ هزار اصله نهال با همکاری سپاه در سطح استان آماده کاشت خواهد شد.

اسکندری افزود: بسیج مهندسین کشاورزی اجرای بسیاری از پروژه‌های محرومیت‌زدایی و روستایی را بر عهده‌دارند و هم‌اکنون ۲۱ گروه جهادی در سطح استان در حوزه‌های کشاورزی و دامپزشکی در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۱ گروه جهادی در سطح استان بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی استان را تحت پوشش قرار داده‌اند و در عرصه دامپزشکی نیز ۷۰ هزار رأس دام را تحت پوشش قرار داده‌اند.

اسکندری تاکید کرد: در قالب این گروه‌های جهادی ۱۹۷ مربی در سطح استان به فعالان عرصه کشاورزی و دامپزشکی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی توضیح داد: اشتغال‌زایی و توزیع ثروت در عرصه کشاورزی بهترین نوع توزیع عادلانه ثروت است و باعث توسعه زیرساخت‌ها می‌شود لذا توسعه فعالیت‌های کشاورزی زمینه‌ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه است.

 

خبرنگار: مهدی فتحی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید