Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی، دامی و صنایع غذایی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: به‌منظور تأمین، عرضه و تعیین قیمت محصولات و فرآورده‌های کشاورزی درسطح استان، بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی، دامی و صنایع غذایی در همه شهرستان‌ها دایر می‌شود.

راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی، دامی و صنایع غذایی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، احداث و راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه محصولات کشاورزی، دامی و صنایع غذایی در دستور کار مدیران استانی قرارگرفته و امروز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن‌ماه جلسه‌ای به‌منظور تعیین مکان راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سطح سنندج در محل سالن جلسات معاونت عمران استانداری تشکیل شد.

در این جلسه پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان حافظ امنیت غذایی مردم وظیفه‌داریم مطالبه عمومی در خصوص تأمین مایحتاج لازم آنها را مدنظر قرار دهیم و با تأمین و توزیع کالاهای اساسی و نظارت مستمر، بازار را کنترل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی افزود: برابر دستورالعمل و شیوه‌نامه ابلاغی این بازارها با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی، ترافیکی، ایمنی و امکان دسترسی آسان در نقاط مختلف شهر احداث می‌شود.

اسکندری گفت: اعضای کارگروه راه‌اندازی این بازارچه‌ها متشکل از مدیرکل صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری، رئیس اتاق اصناف و مدیرکل دفتر هماهنگی و امور اقتصادی استانداری با مسئولیت معاونت عمرانی استانداری بوده و در شهرستان‌ها این کارگروه با مسئولیت فرماندار و دستگاه‌های متناظر است.

در این نشست کیومرث حبیبی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های‌ اجرایی سطح شهر نسبت به معرفی و واگذاری زمین‌های مازاد و بلااستفاده دستگاه مورد تصدی خود برای اجرای این طرح اقدام کنند.

بهرام کوشکی مدیر تعاون روستایی استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی استان دارای چهار روستا بازار بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، دامی و صنایع غذائی در شهرهای سنندج، دیواندره، سقز و قروه است.

وی افزود: شبکه تعاون روستایی استان آمادگی کامل برای هرگونه همکاری برای اجرای این طرح را دارد.

در پایان این نشست پوریا شهسواری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانی مکاتباتی برای اجرای طرح انجام شده است که منجر به شناسایی 15 نقطه با UTM مشخص در سطح شهرستان‌ها شده است و ما هم در حال بررسی اقدامات اجرایی هستیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید