Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

صادرات ۳۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی کردستان به خارج کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار صادر شده است.

صادرات ۳۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی کردستان به خارج کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری صبح امروز در کارگروه پایانه‌های صادراتی محصولات کشاورزی استان در سنندج، بیان کرد: ایجاد پایانه‌های تخصصی کشاورزی یکی از عوامل مهم در راستای افزایش ارزش افزوده صادرات محصولات در این عرصه است و این مهم با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۲۳۳ میلیون دلار صادر شده است که صادرات روزانه بیش از هزار تن را نشان می‌دهد.

اسکندری با اشاره به روند ایجاد پایانه صادرات محصولات کشاورزی در مریوان، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این پایانه ساماندهی صادرات محصولات محصولات کشاورزی و ارتقای کیفی محصولات صادراتی است تا بازارهای هدف با برند و کد رهگیری مشخص ارتقا نماییم.

وی افزود: انتظار می‌رود که با پیگیری ویژه متولیان این پایانه و همراهی دستگاه‌های متولی امر در استان شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پایانه صادراتی در سریع‌ترین زمان ممکن باشیم.

امینی نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز در این کارگروه از مطرح شدن تمدید مجوز این پایانه در کارگروه توسعه صادرات استان و مساعدت ویژه در این خصوص خبر داد و گفت: تمام هماهنگی‌های لازم برای راه‌اندازی این پروژه زیربنایی انجام خواهد شد.

در این کارگروه همچنین درخواست احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی در شهرستان سقز نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد که روند صدور مجوزات این درخواست نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید