Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان:

ورود هلدینگ‌های ملی به کردستان برای فرآوری محصولات کشاورزی

استاندار کردستان از ورود هلدینگ‌های ملی برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی استان خبر داد.

ورود هلدینگ‌های ملی به کردستان برای فرآوری محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا در مراسم تجلیل از فعالان بخش کشاورزی استان کردستان که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، بیان کرد: کشاورزی مهم‌ترین بخش اقتصادی استان کردستان است، به طوری‌که در کنار همه ظرفیت‌ها، نیروهای مستعد و تلاشگر زیادی در این حوزه مشغول به فعالیت و کسب رزق و روزی حلال هستند.

وی گفت: هر چقدر زمان بگذرد، ارزش این ظرفیت و نقش کردستان در تامین امنیت غذایی کشور بیشتر خواهد شد.

استاندار کردستان از کسب رتبه اول تولید گندم دیم به‌عنوان محصول راهبردری کشور در این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال بیش از 10درصد گندم کشور در کردستان تولید شد.

وی اخذ مجوزهای لازم برای افزایش میزان تخصیص‌ها، تبدیل اراضی دیم یه آبی و افزایش ظرفیت سدها را از جمله اقدامات امیدبخش در استان ذکر کرد و افزود: در سفر امسال رئیس‌جمهور به استان، میزان دو هزار و 700  هکتار از این اراضی شبکه پایاب سد گاران آماده بهره‌برداری و به تعاونی‌های تولید و آب‌بران تحویل داده شد.

زارعی‌کوشا با ذکر اینکه در حوزه ترویج و تغییر الگوی کشت در استان اقداماتی انجام شده است، بیان کرد: در حوزه دام و طیور یکی از استان‌های مولد کشور هستیم، در حوزه دام سبک و سنگین نیز تفاهم‌نامه‌ همکاری با بنیاد تعاون بسیج برای افزایش تولید منعقد شده است.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع تبدیلی نیز علاوه بر ورود سرمایه‌گذاران، هلدینگ‌های کشاورزی و شستا نیز برای فرآوری سیب زمینی و سایر محصولات در استان اعلام آمادگی کرده‌اند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: پای هلدینگ‌های ملی به استان باز شده و امیدواریم آنچنان که باید و شاید در راستای توسعه بخش کشاورزی گام برداریم.

به گفته وی، نسل جوان نیازمند آشنایی با الگوهای کشاورزی و فرایند موفقیت کشاورزان نمونه استان هستند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: در این مراسم به افراد برگزیده بخش کشاورزی، مجوز و حواله خودرو زامیاد سایپا به صورتی که 50 درصد به‌صورت نقد و مابقی نیز طی چند فثره قسط به آنان هدیه داده می‌شود.

یکی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی نیز در این مراسم با دعوت مجری پشت تریبون رفت و وقت خود را به تعریف و تمجید از مسئولان اختصاص داد.

پخش کلیپ‌های مختلف از اقدامات حوزه کشاورزی و زحمات کشاورزان نمونه و تجلیل از فعالان بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های این‌ مراسم بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید