Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

اجرای شیوه‎‌های نوین کشاورزی بسترساز افزایش بهره‌وری در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: اجرای شیوه‎‌های نوین کشاورزی بسترساز افزایش بهره‌وری، تولید و اشتغال در این استان است.

اجرای شیوه‎‌های نوین کشاورزی بسترساز افزایش بهره‌وری در کردستان است

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، اکبر محمدی در نشست با رئیس، معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان، بیان کرد: در دولت سیزدهم سازمان جهادکشاورزی به‌عنوان یک مجموعه پویا و هدفمند در تلاش است تا بتواند از طریق توسعه این بخش در ابعاد گوناگون زمینه ساز توسعه استان و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه را فراهم کند.

وی ضمن تشکر از این مجموعه به واسطه کسب رتبه‌های برتری کشوری در حوزه‌های گوناگون گفت: حمایت‌های استاندار و مجموعه مدیریتی از برنامه‌های این سازمان باعث شده که روند توسعه کشاورزی در این استان تسریع شود.

اجرای شیوه‎‌های نوین کشاورزی بسترساز افزایش بهره‌وری در کردستان است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان توجه به امنیت غذایی را یکی از مسائل استراتژیک در میان کشورهای دنیا خواند و بیان کرد: امنیت و تامین منابع غذایی پایدار به‌عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشورها همواره مورد توجه دولت‌مردان بوده است.

محمدی ادامه داد: ایران نیز با رویکرد خودکفایی و دستیابی به تامین منابع پایدار غذایی، همواره یکی از اولویت‌های خود را توجه به بخش کشاورزی و نگاه توسعه‌ای به این بخش قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان اعم از آب و خاک حاصلخیز گفت: اجرای روش‌های نوین کشاورزی و طرح‌های جدید از قبیل کشت قراردادی می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از منابع، بستر ساز، بهره‌وری بیشتر تولید و ایجاد اشتغال پایدار جوانان کردستانی را ایجاد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در پایان خواستار تعامل میان ارکان مختلف دولت برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ریزی‌های استان در حوزه کشاورزی شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید