Iranian Agriculture News Agency

تاثیر جشنواره محصولات کشاورزی بر اقتصاد پایدار روستایی در کردستان

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان گفت: رویکرد جشنواره محصولات کشاورزی، عاملی برای معرفی ظرفیت‌های استان، رونق تولید و رشد صادرات و راهی برای دستیابی روستاها به اقتصاد پایدار است.

تاثیر جشنواره محصولات کشاورزی بر اقتصاد پایدار روستایی در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان،  در اولین جشنواره گردو که با حضور جمعی از مسئولان، استان‌های غرب کشور و با استقبال پرشور مردم در روستای شوی از توابع شهرستان بانه برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان از مسئولین استانی و شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی در برپایی جشنواره محصولات کشاورزی نظیر توت‌فرنگی، گل محمدی، گردو، انار و دیگر محصولات زراعی و باغی قدردانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی و تأثیر آن در معرفی پتانسیل‌های خدادادی این منطقه، بیان کرد: جشنواره محصولات کشاورزی ازجمله گردو باهدف معرفی ظرفیت‌های کشاورزی و باغداری استان و حرکت به سمت بهینه‌سازی کاشت و فروش این محصولات و نیز جلب‌توجه مسئولان دولتی برای تقویت اعتبارات حوزه کشاورزی با عنایت به زیرساخت‌های مستعد کردستان، برگزارشده است.

وی به موهبت‌های خدادادی این منطقه گریزی زد و افزود: رویکرد جشنواره محصولات کشاورزی و باغی عاملی برای معرفی ظرفیت‌های استان، رونق تولید و رشد صادرات و راهی برای دستیابی روستاها به اقتصاد پایدار است.

رمضانی اضافه کرد: قدمت و غنای فرهنگی مردم استان و سابقه هنردوستی، مهمان‌نوازی و دلاوری کردها در همه ادوار تاریخی و صحه گذاردن بر این موضوع توسط رهبر معظم انقلاب با معرفی استان کردستان به‌عنوان «استان فرهنگی و مردمان هنردوست» تجلی‌یافته است.

وی افزود: همین خصوصیات ممتاز باعث شده که مردم عزیز کردستان علیرغم هجمه دشمنان در برگزاری مراسم‌های فرهنگی و اجتماعی، در سال جاری به‌صورت گسترده‌تر و باکیفیت‌تر از قبل در مراسم‌های اخیر به مناسبت هفته وحدت، با حضور پرشور خود بار دیگر حماسه‌ای بی‌بدیل آفریدند و با آرمان‌های امام راحل (ره)، رهبری و شهدا بیعت کردند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: حضور آحاد مردم همراه با مسئولان در مراسم‌هایی که به مناسبت هفته وحدت و ماه مولود، نظیر مراسم «قه‌لای رحمت» در مریوان با شرکت ۳۰ هزار نفر، «مهمانی امت احمد (ص)» با شرکت بیش از یک‌صد هزار نفر در سنندج، «جشنواره موسیقی سنه ویژه اقوام ایرانی»، با حُسن میزبانی مردم شریف استان در سایر مراسم‌ها و مناسبت‌ها که با حضور هزاران نفر در شهرها و روستاهای استان برگزارشده است، افتخاری دیگر بر تارک مردمان شریف و غیور این استان ثبت شد.

این جشنواره به‌منظور ارائه روش‌های علمی و نوین کاشت و پیوند گردو معرفی ارقام برتر گردو تولید محصول سالم و توسعه بازارهای صادراتی با حضور استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، مرکزی، همدان، زنجان، آذربایجان غربی و کردستان در شهرستان بانه برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید