Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

کردستان رتبه برترین کشوری تولید گندم دیم را کسب کرد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان رتبه نخست کشوری تولید گندم دیم را کسب کرد.

کردستان رتبه برترین کشوری تولید گندم دیم را کسب کرد

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، پیمان اسکندری در همایش طرح جهش تولید در دیمزارها در سنندج بیان کرد: افتخارات و کسب رتبه‌های برتر در تولید محصولات کشاورزی حاصل تلاش شبانه‌روزی تک تک کشاورزان و مجموعه فعالین در سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان است.

وی اضافه کرد: کردستان به‌عنوان استان اول کشور در تولید گندم دیم شناخته شده که بسیار ارزشمند و این مولفه مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: کسب این جایگاه بسیار مهم است اما حفظ آن از اهمیت بیشتری برخودار بوده و این نیاز به برنامه‌ریزی است و باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

اسکندری در ادامه به ضرورت توجه به امنیت غذایی و برنامه‌ریزی در این حوزه گریزی زد و گفت:  شرایطی که امروز کشور در تامین غلات و دانه‌های روغنی دارد ویژه بوده و این ضرورت تلاش بیشتر در این زمینه را دوچندان می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تولید بیشتر این محصولات کشاورزی ضمن جلوگیری از خروج ارز امنیت غذایی کشور ما را حفظ و تقویت می‌بخشد.

خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی اولویت دولت است

به گفته وی، خودکفایی در حوزه تولید محصولات غذایی از اولویت‌های دولت سیزدهم بوده و کشاورزان و در مجموع فعالین بخش کشاورزی در خط مقدم تحقق این هدف قرار دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اذعان کرد: کشاورزی، دامداری، دامپروری یک کار توجیه‌پذیر و اقتصادی نبود این مهم در دنیای امروز تفاوت پیدا کرده و تحصیل کردگان در این بخش قطعا موفق‌تر عمل خواهند کرد.

اسکندری با بیان اینکه تحصیل کردگان رشته‌های کشاورزی نباید تنها به فکر پشت میزنشینی و استخدام در سازمان و ادارات تابعه جهاد کشاورزی باشند، گفت: امروز آمیختن علم و عمل در تولید محصولات کشاورزی امری ضرورت و اقتصاد این بخش را به شدت تکان خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری استارتاپ مانند دیوار در بخش کشاورزی برای انجام معاملات، ارائه ایده‌های نو از نیازهای ضروری با توجه به ظرفیت‌های استان در این بخش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه پنج هزار تحصیل کرده بخش کشاورزی داریم که باید از توان و ظرفیت‌ آن‌ها استفاده شود، گفت: ایجاد چنین استارتاپ‌هایی می‌تواند زمینه را برای معرفی توانایی این افراد تحصیل کرده و بهره‌گیری از ظرفیت‌ آن‌ها در بخش کشاورزی در استان فراهم می‌سازد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید