Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اداری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کمیته و اعضای اصلی باید برنامه‌ریزی لازم برای سیستم پیشگیرانه و سبب ارتقای سلامت اداری شود.

برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت اداری

به گزارش خبرنگار ایانا در کردستان، در جلسه سلامت اداری کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان، مدیر حراست، مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات و کارشناسان مرتبط با موضوع برگزار شده بود رئیس سازمان نقطه مقابل فساد اداری را موضوع سلامت اداری دانست.

وی افزود: نظام اداری با رعایت اصول و مقررات اداری حاکم و با توجه به نظم اداری از قبل طراحی‌شده، وظایف خود را به‌خوبی و برای نیل به بهره‌وری سازمانی اجرا می‌کند.

 رئیس سازمان ضمن اشاره به این موضوع که سلامت اداری یکی از خواست‌ها و آرزوهای دیرینه جوامع مختلف بوده است اضافه کرد:  نظام اداری باید  یک ابزار توزیع عادلانه خدمت به عموم شهروندان باشد.

اسکندری افزود: سلامت نظام اداری مجموعه‌ای است از خصایص نسبتاً پایدار که انطباق با شرایط محیط، روحیه بالای نیروی کار، کفایت برای حل مشکلات، سرعت عمل و... را به همراه دارد که به‌طورکلی می‌توان گفت سلامت نظام اداری بر برآیند انجام کار اثربخش تأکید دارد.

وی با اشاره به این جمله که  فساد اداری  و سلامت اداری همانند دو کفه‌ی ترازو هستند و ارتباط و پیوستگی زیادی باهم دارند چراکه هرچقدر از یکی کاسته شود بر دیگری افزوده خواهد شد خاطرنشان کرد: برای اینکه به‌سلامت اداری برسیم لازم است پدیده فساد اداری را به‌طور کامل بشناسیم تا بتوانیم به مبارزه با آن بپردازیم و موجبات سلامت را فراهم آوریم.

رئیس سازمان یادآور شد: کمیته و اعضای اصلی باید برنامه‌ریزی لازم برای سیستم پیشگیرانه را داشته و موجبات ارتفاع سلامت اداری کارکنان را فراهم سازند.

اسکندری افزود: جلسات کمیته فرعی به‌منظور شناسایی دستگاه‌های آسیب‌پذیر و گلوگاه‌ها برگزار و راهکار مناسب ارائه شود .

رئیس سازمان  تلاش برای کاهش خطا و تخلف را وظیفه همه همکاران دانست.

در ادامه جلسه توسط اسکندری حکم بازرسین و اعضای کمیته ابلاغ تقدیم شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید