Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان

۱۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در کردستان خریداری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:۱۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در کردستان خریداری شدو

۱۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در کردستان خریداری شد
به گزارش خبرنگار ایانا از  کردستان،  پیمان اسکندری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان  روز شنبه در جلسه جهش تولید در دیمزارهای استان کردستان با اعلام اینکه ۳۵۰ میلیارد ریال برای خرید ۳۷۲ دستگاه ادوات کشاورزی اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: تاکنون از محل اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها برای خرید ۲۸۰ دستگاه پرونده تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این ادوات شامل زیرشکن، سمپاش و پهپاد است، افزود: برای خرید ۱۰۲ دستگاه ادوات کشاورزی ۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه امسال ۵۹۱ هزار هکتار از اراضی دیم استان زیرپوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار می گیرد، اضافه کرد: از این میزان تاکنون ۳۶۱ هزار و ۹۵۰ هکتار زیر کشت محصولاتی هم چون گندم و جو رفته است.

اسکندری یادآور شد: در مجموع تاکنون ۲۳۷ هزار و ۷۴۱ هکتار در سامانه ثبت شده و ۷۵ هزار و ۵۴۴ هکتار هم زیرپوشش بیمه قرار گرفته است و در این موارد رتبه نخست کشور را کسب کرده‌ایم.

وی ادامه داد: این برنامه در شهرستان‌های دهگلان ۵۱ درصد، سقز ۶۶ درصد، سنندج ۵۷ درصد، کامیاران ۶۵ درصد، مریوان ۵۳ درصد محقق شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارها با برنامه الگوی کشت هماهنگ است، گفت: برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی، بازدید از مزرعه، احداث مزارع الگویی، انعکاس و اطلاع رسانی رسانه ای، تهیه فیلم های مستند ترویجی از دیگر برنامه هایی است که در راستای اجرای طرح های کشاورزی دنبال می شود.

اسکندری به آخرین وضعیت بارندگی در استان اشاره کرد و اظهار کرد: میانگین بارندگی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در استان ۸۲ میلی‌متر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۹ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان های بانه، سروآباد، سقز و مریوان با بیش از ۱۰۰ میلی‌متر بوده و کمترین هم مربوط به شهرستان قروه با ۲۳ میلی‌متر است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید