Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

کردستان یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: کردستان با تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن قطب تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود.

کردستان یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور است

به گزارش خبرنگار ایانا از کردستان، پیمان اسکندری  ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار استان کردستان در سنندج، میزان تولید گوشت مرغ در سال ۱۴۰۱ را ۹۲ هزار تن با ظرفیت ۱۴/۵ میلیون قطعه عنوان کرد و گفت: ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان ۱۱۰ هزار تن و ظرفیت واقعی ۹۲ هزار تن است.

وی میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در استان را ۱۲۰ تن عنوان و اظهار کرد: تاکنون ۴۸ هزار تن گوشت مرغ از استان کردستان به سایر استان‌ها صادر شده است.

اسکندری میزان تولید سالیانه  تخم مرغ در استان را 4400  تن  اعلام نمود و افزود این میزان تولید توسط 7 واحد عمده تولیدی استان صورت میگیرد وی  نیاز تخم مرغ مصرفی استان را سالانه 7600 تن ذکر نمود و تصریح کرد  مابه التفاوت تولید و مصرف که چیزی در حدود 3200 تن می باشد از استانهای دیگر وارد استان می شود.

وی افزود: در شهریور امسال جوجه ریزی در استان روند کاهشی داشته، اما در مهرماه روند افزایشی داشته است.

اسکندری میزان ذخایر گندم در استان را ۳۷۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: مطابق تبصره (۱۸) ۴۷۱ میلیارد تومان تسهیلات  به واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

 وی افزود: در راستای مردمی‌سازی یارانه‌ها ۲۹۵ میلیارد تومان تسهیلات  سرمایه در گردش به مرغداران و دامداران در مدت یک ماه پرداخت شده است.

اسکندری تاکید کرد: هم اکنون ۲ میلیارد تومان دیگر جهت پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی استان مورد نیاز است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری تاکنون هزار تن مرغ منجمد و ۲۹۲ تن گوشت قرمز در استان توزیع شده است.

اسکندری با اشاره به توزیع کالاهای اساسی در سال جاری، میزان توزیع روغن را پنج هزار و ۷۹۵ تن، میزان توزیع برنج هندی را ۲ هزار و ۱۷۹ تن، برنج تایلندی ۲ هزار و ۷۳۰ تن و برنج پاکستانی را ۳۲۵ تن ذکر کرد.

وی موجودی گوشت قرمز در انبارهای استان را ۱۱۹ تن، مرغ منجمد چهار هزار و ۵۰۰ تن،  برنج  سه هزار و ۲۱۶ تن و شکر ۲ هزار و ۷۷۹ تن ذکر کرد و گفت: امسال موجودی انبارهای استان در شرایط مطلوبی بوده است.

وی وضعیت نهاده‌های دامی در استان را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: کردستان نهاده‌های دامی سایر استان‌ها را تامین می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید