Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

در سال جاری 53 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی سقز پرداخت شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در سال جاری 53 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی سقز پرداخت شد.

در سال جاری 53 میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی سقز پرداخت شد

به گزارش خبرنگارایانا از  کردستان، جلسه هماهنگی و هم افزایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان سقز با حضور فرماندار شهرستان سقز ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، معاونین و مدیران سازمان و مدیران دستگاه های وابسته و پیوسته سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در سالن جلسان ساختمان ستاد بر گزار شد.

پیمان اسکندری با تاکید بر اینکه اعتبارات لازم برای اجرای رفع تداخل اراضی شهرستان سقز درنظر گرفته شده است تصریح کرد: در حال حاضر 100 هزار هکتار قرارداد هزینه شده رفع تداخلات شهرستان انجام شده و در سال جاری هم 20 هزار هکتار دیگر هم به این میزان افزوده خواهد شد که به بیان دیگر نزدیک به 80 درصد اراضی این شهرستان را پوشش خواهد داد.

وی با اشاره به آغاز کشت های پاییزه در استان و شروع کشت کلزا در شهرستان سقز اذعان کرد: کود های شیمیایی و بذور لازم برای زارعان شهرستان تامین شده و کشاورزان می توانند نهاده های مورد نیاز کشت های پاییزه خود را در شهرستان تامین کنند.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 1650 تن انواع کود شیمیایی و بیش از 1150 تن بذور اصلاح شده گندم آبی و دیم در شهرستان سقز آماده توزیع در بین کشاورزان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: امسال هم 87 هزار هکتار از اراضی دیم شهرستان سقز زیر پوشش طرح جهش تولید قرار خواهد گرفت و زارعان شهرستان از تسهیلات و حمایت های ویژه این طرح برخوردار خواهند شد.

اسکندر با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه های و تسهیلات ارزان قیمتی که دولت برای حمایت از واحد های تولیدی بخش دام و طیور کشور در نظر گرفته یادآور شد: در سال جاری از منابع مختلف بانکی بیش از 53 میلیارد تومان تسهیلات به تولید کنندگان بخش کشاورزی شهرستان سقز پرداخت شده است.

وی با اشاره فراهم شدن ایجاد مجتمع های گلخانه ای در شهرستان سقزتصریح کرد: شرکت شهرکهای کشاورزی استان آمادگی ایجاد شهرکهای گلخانه ای، دامی و شیلاتی را در شهرستان سقز داد و امیدواریم در آینده نزدیک مجتمع های گلخانه ای خوبی در شهرستان ایجاد شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان هم با اشاره به محدودیت های جدید صدور مجوز قطع و حمل انواع درختان در سطح شهرستان سقز اذعان کرد: خوشبختانه امسال 70 تا 80 درصد آتش سوزی مراتع و جنگلهای استان کاهش داشته ایم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید