Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سقز سالانه ۵۰۰ هزار تُن تولیدات دامی و کشاورزی تولید می‌کند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سقز سالانه ۵۰۰ هزار تُن تولیدات دامی و کشاورزی تولید می‌کند

سقز سالانه ۵۰۰ هزار تُن تولیدات دامی و کشاورزی تولید می‌کند
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  پیمان اسکندری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عصر چهارشنبه در شواری کشاورزی شهرستان سقز  گفت: شهرستان سقز سالانه ۵۰۰ هزار تُن تولیدات دامی، گیاهی، کشاورزی و باغی استان را تولید می کند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در حوزه تولید کشاورزی در کردستان و شهرستان سقز، وجود زمین های زیاد دیم و فقط ۱۱ درصد زمین آبی است.

کردستان با بیان اینکه ۱.۶ محصولات کردستان در شهرستان سقز تولید می شود، افزود: میانگین زمین های آبی در کشور ۴۷ درصد است که باید این میزان در کردستان افزایش پیدا کند تابه میانگین کشوری برسد.

وی ادامه داد: در سفر رییس جمهور ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای استان کردستان درجهت اجرای طرح پیش بینی شده که پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن مربوط به شهرستان سقز است که تخصیص آبیاری پنج هزار زمین پایاب سد شهید صالحیان و اجرای طرحهای آب و خاک در زمینه تبدیل زمین ها به آبیاری تحت فشار و راه اندازی شهرک گلخانه ای از جمله این موارد است.

اسکندری با اشاره به اهمیت اشتغال زایی در حوزه کشاورزی اضافه کرد: به تازگی ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی و تثبیت شغل پرداخت شده و امسال ۶۰۵ شغل جدید ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: در حال حاضر به دلیل اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها، کشاورزی بسیار مقرون به صرفه و تمایل به تولید در روستا و سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی افزایش یافته است.

شورای کشاورزی شهرستان سقز با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان این سازمان و مدیران کل منابع طبیعی، تامین اجتماعی، بنیاد برکت، شرکت غله، مدیر عامل شرکت برق و رییس حوزه شعب بانک کشاورزی استان و نمایندگان تشکل ها و فعالان اقتصاد کشاورزی برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید