Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان:

صندوق توسعه کردستان تشکیل می شود

استاندار کردستان گفت: صندوق پیشرفات و عدالت با عنوان صندوق توسعه استان برای پشتیبانی سرمایه گذاری در استان طی سال جاری تشکیل می شود.

صندوق توسعه کردستان تشکیل می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، در نشستی با تشکل های بخش کشاورزی استان کردستان در سنندج اظهار داشت: کشاورزان همواره ثابت کردند همیشه اهل کار و تلاش و خواهان توسعه و اجرای شیوه های نوین به منظور افزایش کمی و کیفیت محصولات کشاورزی هستند. 

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین بخش های اقتصادی استان کشاورزی است، افزود: کشاورزی با همه زیربخش‌های های آن در این استان دارای ظرفیت های فراوان و  قابل افزایش است. 

استاندار کردستان گفت: در زمینه تولید و اشتغال و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی نیاز به مشاوره و کمک و اهتمام جدی کشاورزان خبره داریم. 

زارعی کوشا با اشاره به تکلیف دستیابی به میانگین رشد هشت درصدی اقتصاد تا پایان سال جاری در استان، اظهار داشت: صندوق توسعه استان در راستای پشتیبانی در بخش سرمایه گذاری ایجاد می شود و از این طریق می توان تحولی در زمینه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی بوجود آورد. 

وی ادامه داد: دستگاه های دولتی با همکاری تشکل های خصوصی و مردمی می تواند به این تکلیف مهم عمل کنند. 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری پنج جلسه دیگر با تشکل های کشاورزی استان خواهیم داشت، گفت: از این به بعد در این اتاق فکر و هم اندیشی چند ساعته  براساس دستورکار  مشخص و با آمادگی و اطلاعات کامل و حضور دستگاه های مرتبط باید صحبت شود. 

زارعی کوشا اظهار داشت:  به جمع منتخبی از کشاورزان استان حکم مشاوران استاندار در بخش کشاورزی به عنوان شورای مشورتی این بخش داده می شود تا مسائل، ایده ها و پیشنهادات توسط این افراد پیگیری شود و جلسات و اتاق فکرهای ما نتیجه بخش باشد.

وی اعلام کرد: یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب استان به طور نقدی دریافت شده و با این اعتبار، وعده داده شده به مردم استان به ویژه شهرهای سنندج و بانه در راستای رفع مشکل آب شرب آنها محقق خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید