Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

توزیع ​666 تن میوه شب عید در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تاکنون 666 تن میوه شب عید شامل 135 تن سیب زرد، 115 تن سیب قرمز و 416 تن پرتقال در سطح استان توزیع شده است.

 توزیع ​666 تن میوه شب عید در کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: در راستای توزیع میوه شب عید در استان 702 تن پرتقال و  338 تن سیب زرد و قرمز خریداری و در سردخانه‌های سنندج و سقز ذخیره شد.

به گفته وی، تا کنون 135 تن سیب زرد، 115 تن سیب قرمز و  416 تن  پرتقال در سطح استان توزیع شده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه 85  تن سیب زرد، 32 تن سیب قرمز و 309 تن پرتقال در سردخانه‌های استان موجود است، گفت: توزیع میوه شب عید بر اساس جمعیت به صورت مستمر انجام می‌شود و تا این لحظه هیچ مشکلی وجود نداشته است.

وی در ادامه به وضعیت استان در زمینه مرغداری‌ها اشاره کرد و افزود: 7 واحد از 13 واحد مرغداری مرغ تخم‌گذار موجود در استان در حال حاضر فعال است که با ظرفیت حدود 7 هزار کیلوگرم در روز تولید می‌کنند.

به گفته وی، سرانه مصرف در استان 11  کیلوگرم و مصرف تخم‌مرغ روزانه 49 تن است که از این میزان 7  تن از تولید داخل استان تأمین و مابقی از سایر استان‌ها تأمین می‌شود.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: قیمت تخم‌مرغ در بازارچه تعاونی‌های روستایی شانه‌ای 48 هزار تومان بوده و در واحدهای صنفی سطح بازار تا 60 هزار تومان بفروش می‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید