Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

تجاری سازی بخش کشاورزی کردستان از اولویت های دولت سیزدهم است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ارتقای درآمد و معیشت مردم اولویت دولت سیزدهم است و در این راستا مبحث تجاری سازی بخش کشاورزی در کردستان در اولویت است.

تجاری سازی بخش کشاورزی کردستان از اولویت های دولت سیزدهم است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری، در جمع فعالان بخش کشاورزی شهرستان قروه اظهار کرد: باتوجه به اهمیت اشتغالزایی و اقتصاد کشاورزی در استان و در راستای بررسی مشکلات و رسیدگی به درخواست بهره برداران بخش کشاورزی به صورت مستمر دیدارهای مردمی در شهرستانهای استان را برگزار می‌کنیم تا به طور مستقیم با بهره برداران ارتباط داشته و مشکلات خود را بیان کنند و بتوانیم برای رفع آن اقدامات بهتری انجام دهیم.

وی افزود: شهرستان قروه با وجود دارا بودن پتانسیل‌های صنعتی و معدنی که دارد از جمله قطب‌های اصلی کشاورزی کردستان نیز محسوب شده و هم اکنون به طور مستقیم وغیر مستقیم نزدیک به ۴۰ هزار نفر در این بخش فعالیت می‌کنند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد: حدود ۱۸ هزار نفر بهر ه بردار به عبارتی تولید کننده بخش کشاورزی در شهرستان قروه فعالیت دارند و بیشترین اشتغال زایی در این شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است.

اسکندری اظهار داشت: اقتصاد کشاورزی به طور ناخودآگاه همه حوزه‌های درآمدی در استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور مثال زمان پرداخت بهای گندم کشاورزان استان، همه بخش‌های دیگر در استان تحت تأثیر درآمد ناشی از کشت گندم رونق پیدا می‌کنند.

وی اذعان کرد: ارتقای درآمد و معیشت مردم اولویت دولت سیزدهم است و در این راستا مبحث تجاری سازی بخش کشاورزی در کردستان و توسعه اقتصادی این بخش در اولویت دولت سیزدهم است.

اسکندری خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های مناسبی در دولت مردمی برای ارتقا درآمد و معیشت مردم به ویژه در بخش کشاورزی تدوین شده که با همت همه همکاران اجرایی خواهیم کرد.

وی افزود: در تلاش هستیم از ظرفیت‌های طبیعی آب و خاک در راستای پایداری تولیدات محصولات کشاورزی استان استفاده کنیم و شرایط لازم برای رشد و توسعه کشاورزی و افزایش درآمد بهره برداران را فراهم کنیم.

اسکندری تصریح کرد: در قالب طرح جهش تولید با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تسهیلاتی با سود ۴ درصد برای خرید ادوات کشاورزی در استان پرداخت می‌شود که انتظار داریم کشاورزان استان از این فرصت پیش آمده برای تجهیز ماشین آلات بخش کشاورزی استقبال بیشتری به عمل آورند.

وی با تأکید بر تسهیل گری برای جذب سرمایه در بخش کشاورزی اذعان کرد: با توجه به ظرفیت اشتغال زایی و درآمدی که در فعالیت‌های بخش کشاورزی وجود دارد از سرمایه گذاران استان دعوت می‌کنیم که با حمایت مجموعه جهاد کشاورزی نسبت به سرمایه گذاری و کارآفرینی در این بخش اقدام کنند.

بازدید از استخر محل جمع آوری آب قنات، محل احداث مجتمع دامداری و مجتمع گلخانه‌ای شهر دلبران از دیگر برنامه‌های بازدید اسکندری از شهرستان قروه بود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید