Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

جذب تسهیلات ۴ درصدی خرید ادوات کشاورزی برای کشاورزان کردستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد برای خرید ادوات کشاورزی در طرح جهش تولید اولویت اصلی ما در بخش کشاورزی است و باید شرایط دریافت این تسهیلات برای تولید کنندگان بخش کشاورزی فراهم شود.

جذب تسهیلات ۴ درصدی خرید ادوات کشاورزی برای کشاورزان کردستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  پیمان اسکندری در یازدهمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اظهار کرد: تا اکنون ۵۶۸ کشاورز برای خرید ادوات کشاورزی به بانک ملی معرفی شده اند و تسهیلات خرید ۲۶ دستگاه هم پرداخت شده است.

 وی افزود: ستاد فرمان اجرایی امام قریب به ۷۴ میلیارد تومان اعتبار را در استان برای کشتهای زراعی اختصاص داده که باید در نهایت منجر به افزایش بهره وری و پایداری تولید در استان شود.

 وی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید به مدت دو سال است در استان کردستان به اجرا درامده گفت: در سال جاری ۴۸۱ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان کردستان بوده که تا اکنون بیش از ۴۲۸ هزار هکتار ان اجرایی شده و مابقی هم در کشت های بهاره عملیاتی خواهد شد.

 اسکندری با بیان اینکه تا اکنون ۷۴ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات زراعی سال گذشته طرح جهش تولید پرداخت شده از کشاورزان استان خواست در فرصت باقیمانده با حمایت مالی که ستاد فرمان اجرایی امام به عمل می اورد نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

 وی اذعان کرد: در سال جاری سطح بیمه مزارع طرح جهش تولید به ۲۶۰ هزار هکتار رسیده است و ادامه پرداخت تسهیلاتی مثل سم، کود، ریز مغزی و وام هایی با سود چهار درصد منوط به بیمه شدن اراضی زراعی متقاضیان طرح جهش تولید خواهد بود

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید