Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

سطح بیمه مزارع طرح جهش تولید در کردستان به ۲۶۰ هزار هکتار رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:در سال جاری سطح بیمه مزارع طرح جهش تولید به ۲۶۰ هزار هکتار رسیده و ادامه پرداخت تسهیلات منوط به بیمه شدن اراضی زراعی متقاضیان طرح جهش تولید خواهد بود.

سطح بیمه مزارع طرح جهش تولید در کردستان به ۲۶۰ هزار هکتار رسید

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، پیمان اسکندری در یازدهمین جلسه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان با اشاره به اینکه طرح جهش تولید به مدت دو سال است در استان کردستان به اجرا درامده گفت: در سال جاری ۴۸۱ هزار هکتار برنامه ابلاغی استان کردستان بوده که تا اکنون بیش از ۴۲۸ هزار هکتار ان اجرایی شده و مابقی هم در کشت‌های بهاره عملیاتی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ستاد فرمان اجرایی امام قریب به ۷۴ میلیارد تومان اعتبار را در استان برای کشت‌های زراعی اختصاص داده که باید در نهایت منجر به افزایش بهره وری و پایداری تولید در استان شود.

او می گوید:تاکنون ۵۶۸ کشاورز برای خرید ادوات کشاورزی به بانک ملی معرفی شده اند و تسهیلات خرید ۲۶ دستگاه هم پرداخت شده است.

اسکندری گفت:پرداخت تسهیلات با سود چهار درصد برای خرید ادوات کشاورزی در طرح جهش تولید اولویت اصلی ما در بخش کشاورزی است و باید آسانکاری و شرایط دریافت این تسهیلات برای تولید کنندگان بخش کشاورزی فراهم شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون ۷۴ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات زراعی سال گذشته طرح جهش تولید پرداخت شده از کشاورزان استان خواست در فرصت باقیمانده با حمایت مالی که ستاد فرمان اجرایی امام به عمل می‌اورد نسبت به بیمه مزارع خود اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان هم با اشاره به بارش‌های مناسب امسال گفت: میانگین بارش سال جاری ۲۱۱ میلی متر بوده که نسبت به میانگین بلند مدت استان که ۲۹۷ میلیمتر بوده ۱۲ درصد کاهش بارندگی داشته ایم.

محمد صالح احمدی گفت: بر اساس آخرین پیش بینی‌های هواشناسی استان به لحاظ نزولات جوی سال نرمالی را پیش رو خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم با اجرای داشت صحیح در مزارع زراعی برنامه‌های پیش بینی شده در تولید غلات استان را تحقق بخشیم.

او می گوید: در سال زراعی گذشته در قالب طرح جهش تولید ۱۸۳ هزار هکتار کشت‌های زراعی داشتیم که از این سطح با وجود خشکسالی بی سابقه توانستیم نزدیک به ۱۳۰ هزار تن محصول برداشت کنیم. استان را تحقق بخشیم.

احمدی گفت: در سال زراعی گذشته در قالب طرح جهش تولید ۱۸۳ هزار هکتار کشت‌های زراعی داشتیم که از این سطح با وجود خشکسالی بی سابقه توانستیم نزدیک به ۱۳۰ هزار تن محصول برداشت کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید