Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:

امروزه موضوع توجه به حفاظت از منابع طبیعی، یک بحث فرهنگی است

مدیر کل ، معاونین و پرسنل اداره کل منابع طبیعی استان به جهت تبریک انتصاب دیداری صمیمانه با رییس سازمان جهاد کشاورزی داشتند .

امروزه موضوع توجه به حفاظت از منابع طبیعی، یک بحث فرهنگی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، در این دیدار رییس سازمان جهاد کشاورزی  ضمن اشاره به  سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت منابع طبیعی  که  باید به معارف عمومی تبدیل شود، افزود: می طلبد اقشار جامعه نسبت به این موضوع مهم آگاه شوند و خود را مسوول بدانند.

اسکندری تاکید کرد: امروزه موضوع توجه به حفاظت از منابع طبیعی، یک بحث فرهنگی است و باید با فرهنگ‌سازی مردم را به سمت حفاظت از منابع خدادادی تشویق کنیم.

اسکندری افزود: با توجه به قانون انتزاع مجموعه مباحث مرتبط با تولید و نظارت بر توزیع بسیاری از کالاهای اساسی و  محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و وظایف ما را بسی سنگین و دامنه فعالیت این وزارت را گسترده تر نموده و ما با بهره گیری از  امکانات موجود باید نظارت های جدی بر بازار داشته باشیم .

وی ضمن تشکر از فعالیت مداوم و مستمر همکاران منابع طبیعی در حوزه حفظ و صیانت از اراضی ملی  اظهار داشتند: یکی از روش‌های موثر در حفاظت از جنگل ها و منابع خدادادی ، جلب مشارکت و حمایت همه جانبه مردم و آموزش آنها از طریق وسایل ارتباط جمعی، برگزاری طرح‌های مشارکتی در حوزه منابع طبیعی است .

رییس سازمان جهاد کشاورزی  به بحث سند دار کردن اراضی ،  حدنگاری و تهیه ی بانکهای جامع  اطلاعاتی  برای بالغ بر 89 هزار هکتار از اراضی استان  اشاره و تصریح نمود: تلاش مدیریت و کارشناسان اداره منابع طبیعی در این زمینه ستودنی است این  بانک اطلاعاتی میتواند یک نقشه راه برای انجام فعالیتهای وسیع باشد. 

اسکندری با تاکید بر لزوم فعالیت روابط عمومی و تنویر افکار عمومی در زمینه صیانت از اراضی اظهار داشت: قدرت فضای مجازی در نشان دادن اهمیت حفظ و صیانت از اراضی ملی  با توجه به سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جلب مشارکت مردم  بسیار چشمگیر است .

وی افزود : نقش ارتباطات و نظام ارتباطی بسیار مهم بود  چرا که تجربیات نشان داده  با تنویر افکار عمومی و بیداری اذهان مردم و جلبی به مشارکتشان میتوان از منابع طبیعی به نحو احسن صیانت نمود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید