Iranian Agriculture News Agency

به طور همزمان با سراسر کشور؛

مانور بازرسی و نظارت کالاهای اساسی در کردستان آغاز شد

مانور بازرسی و نظارت کالاهای اساسی و تنظیم بازار جهاد کشاورزی امروز پنجشنبه همزمان با سراسر کشور در کردستان هم آغاز شد.

مانور بازرسی و نظارت کالاهای اساسی در کردستان آغاز شد
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، با اجرای این مانور از امروز پنجشنبه 9 دی طرح بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی در بازار بر اساس قانون انتزاع که همه زنجیره از تولید تا مصرف به جهاد کشاورزی واگذار شده است، آغاز شد

در راستای اجرای این طرح حدود ۳۰ گروه ساماندهی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی کردستان بر بازار کالاهای اساسی در استان نظارت می‌کنند تا کالاها با قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در ابتدای جلسه آغاز این مانور که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: امسال دولت زحمت و تلاش زیادی برای تنظیم بازار  انجام داده  و رسالت خطیری هم بر عهده این سازمان قرار گرفته است.

محمدفرید سپری با اشاره به اینکه وجود نظارت در هر بخش و حوزه‌ای موجب کاهش فساد خواهد شد، اضافه کرد: با برنامه‌هایی که دولت برای ساماندهی یارانه‌ها دارد شاهد بهبود وضعیت بازار خواهیم بود.

وی بر ارائه آموزش به بازرسان در راستای اجرای طرح نظارت و بازرسی بر بازار تاکید کرد و گفت: بی شک افرادی که در این طرح بکارگرفته شدند نیازمند آموزش های لازم هستند تا به طور مطلوب بتوانند بر عرضه و توزیع کالاهای اساسی در بازار نظارت کنند.

 رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: بسیج اصناف، اتاق اصناف، تعزیرات، سازمان صمت و جهاد کشاورزی بر زنجیره تولید، توزیع و مصرف در راستای اجرای این طرح نظارت دارند.

۷۵ هزار و ۷۶۸ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد و از این تعداد بیش از ۳۰ هزار واحد در مرکز استان مستقر هستند که سه درصد از این واحدهای صنفی را فروشگاه های متوسط  و زنجیره ای تشکیل داده است. 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید