Iranian Agriculture News Agency

شناسایی بیماریهای زنبور عسل گام نخست موفقیت در حوزه زنبور داری

مدیر جهادکشاورزی اردل در راستای موفقیت زنبورداران شهرستان، از برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با بیماری های زنبور عسل و راههای جلوگیری از شیوع و تلفات ناشی از بیماری ها، نحوه نگهداری کندو و پرورش صحیح زنبور عسل در منطقه میانکوه این شهرستان، خبر داد.

شناسایی بیماریهای زنبور عسل گام نخست موفقیت در حوزه زنبور داری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سعید خسروی ،گفت: یکی از مهم ترین مشکلات زنبورداری، بیماری هایی است که به جان کندو و زنبور ها می افتد. این بیماری ها باعث بروز مرگ و میر یا فاسد شدن بخشی از محصولات تولید شده توسط زنبور عسل می شود. به همین علت یک زنبوردار حرفه ای باید اطلاعات کاملی در مورد انواع بیماری های زنبور عسل داشته باشد.

وی، با اعلام این خبر افزود: در پی تقاضا و درخواست زنبورداران برای رفع برخی مشکلات مربوط به زنبورداری، این کلاس ها با حضور تعدادی از زنبورداران منطقه، کارشناسان این مدیریت و بسیجیان در سالن اجتماعات سپاه میانکوه برگزار شد.

خسروی، هدف از برگزاری این دوره ها را ارتقای سطح دانش کارشناسان و افزایش سطح معلومات بهره برداران اعلام کرد و گفت: زنبورداران شرکت کننده اطلاعات لازم در خصوص پرورش زنبور عسل را از طریق کارشناسان دریافت کردند.

وی با بیان اینکه، توسعه زنبورداری به عنوان فعالیت مهم دامپروری در تقویت اقتصاد خانوار روستایی و اشتغال بسیار موثر است و میتواند بعنوان منبع درآمد مناسبی برای روستاییان باشد اظهار نمود: امید داریم با دوره برگزار شده و توانمندی سازی و آموزش بهره برداران شاهد توسعه زنبورداری در منطقه باشیم.

همچنین مهندس جمشیدی مسئول مرکز خدمات میانکوه نیز با اشاره به اینکه  فرآورده های زنبور عسل در تغذیه انسانی، سلامتی و شادابی حاصل از آن و کاربرد فوق العاده این فرآورده ها (عسل، بره موم، زهر زنبور و ژل رویال) در داروسازی نقش بسزایی داشته و آشنایی زنبورداران با اصول پرورش زنبور عسل در بالابردن توان اقتصادی بهره برداران نقش ایفا می کند افزود: این کلاس آموزشی – ترویجی به منظور آشنایی زنبورداران این شهرستان با نحوه پیشگیری از بیماریهای شایع و نیز استفاده صحیح از داروهای زنبورعسل برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید