Iranian Agriculture News Agency

کاهش 30 درصدی تولید محصولات کشاورزی بر اثر تداوم خشکسالی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کمبود شدید بارش‌ها و بروز خشکسالی موجب کاهش 30 درصدی تولید محصولات باغی و زراعی در استان شده است.

کاهش 30 درصدی تولید محصولات کشاورزی بر اثر تداوم خشکسالی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درنشست شورای مدیران سازمان به کاهش تولید محصولات کشاورزی بر اثر تداوم خشکسالی در چهارمحال و بختیاری گفت: کاهش شدید بارش‌ها و بروز خشکسالی موجب کاهش30 درصدی تولید محصولات باغی و زراعی در استان شده است.

عطالله ابراهیمی افزود: با توجه به بحران خشکسالی مدیریت آب و افزایش بهره وری در بخش کشاورزی یک ضرورت است و باید  تلاش شود با رفتن به سمت کشت‌های متراکم مانند تولیدات گلخانه‌ای، کمبود آب در بخش کشاورزی جبران شود.

ابراهیمی به خرید تضمینی گندم در استان اشاره کرد و گفت: خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک در کشور از ارزش ویژه‌ای برخوردار است و افزایش خرید گندم  باید در دستور کار مدیران قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: علارغم محدویت های خشکسالی و هجوم آفات در شهرستان خانمیرزا ،عملکرد تولید محصولات استراتژیک نظیر کلزا در این شهرستان مطلوب بوده است.

ابراهیمی گفت: یکی از دغدغه های مهم جهاد کشاورزی، حراست از اراضی کشاورزی بعنوان بستر تأمین امنیت غذایی و محور استقلال و خودکفایی است وتامین امنیت غذایی نسل حاضر و آینده مستلزم حفظ و صیانت از اراضی کشاورزی و استفاده بهینه، مستمر و موثر از آن می باشد لذا با استقرار گشت حفاظت اراضی کشاورزی و با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و قضایی باید از تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی جلو گیری کرد.

وی، بر سرعت بخشی به طرح کاداستر اراضی کشاورزی در راستای ایجاد پایگاه جامع و یک پارچه‌ی داده اطلاعات مکانی و توصیفی ، فراهم شدن بستر پایش و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و برنامه ریزی جهت مدیریت یک پارچه‌ی اراضی در استان تاکید کرد.

 ابراهیمی از راه اندازی سامانه توزیع نهاده های دامی در استان خبر داد و افزود: در راستای جلوگیری از انحرافات، رصد و نظارت بر توزیع نهاده های دامی  در آینده نزدیک سامانه توزیع نهاده های دامی در استان راه اندازی می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید