Iranian Agriculture News Agency

«سر جنگلبانی» بخش دزک استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

آیین افتتاح سر جنگلبانی بخش دزک با حضور مسئولین شهرستانی و اهالی منطقه در روستای دزک شهرستان کیار برگزار شد.

«سر جنگلبانی» بخش دزک  استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه افتتاحیه سرجنگلبانی بخش دزک اظهار کرد :بخش دزک شامل بیش از ۱۰ هزار هکتار اراضی ملی و حدود ۳۵۰۰ هکتار مستثنیات کشاورزان می باشد .

اسماعیل صالحی افزود: هدف از تاسیس سرجنگبانی بخش دزک دنبال کردن امور ترویجی و تحقیقی در خصوص کشت گیاهان دارویی می باشد  که این سرجنگلبانی به عنوان  مرکز پایلوت گیاهان دارویی جهت  ترویج کشت گیاهان دارویی با مشارکت مردم انتخاب شده است.

وی اضافه کرد :پیگیری ها در خصوص مشارکت مردمی در جهت ایجاد اشتغال در منابع  ملی و طبیعی در حال انجام است و همچنین در خصوص اجرای طرح کاداستر در اراضی ملی استان این برنامه با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک و سازمان جهاد کشاورزی استان در جریان است که انشااالله در پایان شش ماهه سال جاری تمام اراضی ملی استان دارای سند مالکیت می شوند و جشن کاداس استان را برگزار می کنیم.

صالحی افزود: نگاه و اراده اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در این جهت است که فعالیت هایی که در عرصه های ملی و طبیعی در جریان است را به سمت اقتصادی محور بودن سوق دهیم و گام اصلی و موثر در تحقق این مهم مشارکت مردم است.

 وی اضافه کرد:با توجه به روند رو به رشد کشت گیاهان دارویی در این بخش، این مرکز می تواند در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و توسعه طرح ها در عرصه های منابع طبیعی کمک شایانی داشته باشد.

 آیین افتتاحیه با حضور مسئولین  شهرستانی و اهالی منطقه در روستای دزک شهرستان کیار  برگزار شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید