Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

251 هزار راس دام در چهارمحال و بختیاری هویت‌گذاری شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه بررسی هویت گذاری دام با تاکید بر تسریع در اجرای طرح هویت‌گذاری دام در استان گفت: تاکنون 251 هزار راس دام سبک و سنگین در استان هویت‌گذاری شده است.

251 هزار راس دام در چهارمحال و بختیاری هویت‌گذاری شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، عطالله ابراهیمی اظهار داشت :از این تعداد 218 هزار راس دام سبک و 33 هزار راس دام سنگین در استان پلاک گذاری و در سامانه ثبت شده است.

ابراهیمی، هویت دار کردن دام‌ها امری ضروری است ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود سیستم‌های پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی از مزایای طرح هویت گذاری است.

وی با بیان این‌که اختصاص نهاده‌های دامی با هویت گذاری دام انجام می‌گیرد، افزود: دامداران پس از هویت گذاری در سامانه بازارگاه می‌توانند میزان نهاده‌های مورد نیاز خود را خرید کنند و سپس مورد استفاده دام قرار دهند.

ابراهیمی شناسایی دام‌های موجود، ثبت اطلاعات دام و دامدار، برآورد تولیدات دامی، جابجایی کنترل شده دام و در نهایت مبارزه با قاچاق دام زنده را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی پلاک کوبی دام‌های سبک و سنگین طرح هویت گذاری دام، اقدامی اجباری شده است و در این راستا ارائه هرگونه خدمات و تخصیص نهاده‌های دامی صرفا به دامدارانی انجام می‌گیرد که اقدام به پلاک کوبی دام‌های خود کرده باشند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری به اهداف طرح اشاره کرد و توضیح داد :مهمترین اهداف اجرای این طرح دستیابی به آمار و اطلاعات دقیق در حوزه دام، کنترل تردد و جلوگیری از قاچاق دام، امکان ارائه خدمات اصلاح نژادی و صدور شناسنامه، شناسایی واحدهای فعال و اختصاص نهاده و خدمات به جمعیت دام موجود است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید