Iranian Agriculture News Agency

افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی

مدیر هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، گفت :مهم‌ترین اقدامات مدیریت هماهنگی ترویج بخش کشاورزی افزایش عملکرد در تولیدات کشاورزی و سرعت‌بخشی به فرآیند انتقال اطلاعات و افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره‌برداران در بخش کشاورزی است.

افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره‌برداران بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سیروس بیک بکان  مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی در جلسه تهیه طرح تناسب اراضی و اقلیمی جهت توسعه باغات و گیاهان دارویی، گفت: از ابتدای سال جاری ‌ آموزش‌های مورد نیاز بهره‌برداران از طریق غیرحضوری در اختیار بهره برداران بخش کشاورزی استان قرار گرفته است.

بیک بکان افزود: مهم‌ترین اقدامات مدیریت هماهنگی ترویج بخش کشاورزی  افزایش عملکرد در تولیدات کشاورزی و سرعت‌بخشی به فرآیند انتقال اطلاعات و افزایش ضریب نفوذ دانش و توانمندسازی بهره‌برداران در بخش کشاورزی است.

وی گفت :از ابتدای سال‌جاری تاکنون آموزش‌های مورد نیاز بهره‌برداران از طریق تهیه و نصب بنرهای آموزشی و اطلاع‌رسانی، ارسال پیامک‌های آموزشی ترویجی، استفاده از فضای مجازی و رسانه‌های الکترونیکی برای انتقال مطالب آموزشی به صورت غیرحضوری ارائه شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان، امکان برگزاری آموزش‌های گروهی وجود نداشت افزود: تهیه بروشورها و اطلاعیه‌های فنی تک‌برگی الکترونیکی، تولید و پخش برنامه‌های تلویزیونی،رادیویی در موضوعات مختلف بخش کشاورزی و بازدید مزرعه از جمله روش‌های آموزشی ترویجی ارائه شده در ایام شیوع کرونا بود.

در ادامه این جلسه بر پوشش مناسب و به روز نیازهای آموزشی مخاطبان بخش کشاورزی با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی در بخش های زراعت ،باغبانی ،مکانیزاسیون ،حفظ نباتات و توسعه کشت گیاهان دارویی در سطح استان تاکید شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید