Iranian Agriculture News Agency

اجرای 346 مورد حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای ۳۴۶ مورد حکم قلع و قمع و دیوار کشی غیر مجاز در اراضی کشاورزی استان در سال جاری خبر داد.

اجرای 346 مورد حکم قلع و قمع در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سرهنگ یوسف باقری اظهار داشت : از این تعداد ۲۴۹ مورد از احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری با تخلف تغییر کاربری غیرمجاز دیوارکشی با مساحت بالا بوده است.

به گفته وی، تعداد ۹۷ مورد از احکام قطعی قضایی قلع و قمع شده است که در مجموع قلع و قمع های صورت گرفته میزان ۸/۷ هکتار اعاده به حالت اولیه و ۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان آزاد سازی شد

باقری افزود، بیشترین آمار قلع و قمع احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ مربوط به شهرستان های کوهرنگ، سامان، اردل و بروجن و بیشترین احکام قطعی قضایی در شهرستان های سامان و کوهرنگ بوده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان با بیان اینکه سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی است گفت: این سامانه ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش تغییر کاربری اراضی کشاورزی بوده و شهروندان در مناطق مختلف استان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به این سامانه گزارش کنند.

وی با توصیه به مردم مبنی بر استعلام از جهاد کشاورزی قبل از هرگونه معامله و خرید اراضی و همچنین اطلاع از قوانین حفظ کاربری، گفت: مردم مراقب اندوخته‌های سرمایه‌ای خود باشند تا به دلیل ناآشنایی با عواقب قانونی برخورد با بناهای غیرمجاز دچار خسارت مالی نشوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید