Iranian Agriculture News Agency

همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا(س):

برگزاری مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری

همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) جشن تکلیف فرزندان کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان در سالن اجتماعات شهید حاج سلیمانی برگزار شد.

برگزاری مراسم جشن تکلیف فرزندان کارکنان سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله زمانی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در مراسم جشن روز ولادت حضرت فاطمه و جشن تکلیف فرزندان همکار این سازمان با اشاره ولایت مداری حضرت فاطمه زهرا اظهار داشت: در زندگی فاطمه(س)، خدا محوری بیش از هرچیز دیگر به چشم می خورد و در تمام جلوه های رفتار و گفتار ایشان حضور داشت تا آن جا که در زندگی خانوادگی، تمام گفتار و رفتارش را با رضایت خدا می سنجید و همواره رضایت خدا را بر رضایت و راحتی خود مقدم می‌کرد.

زمانی به نقش زنان در استحکام بنیان خانواده اشاره کرد و افزود :زنان در آرامش، انضباط، استحکام و صمیمیت خانواده نقش مهم و کلیدی دارند و به دنبال آن موفقیت و آسودگی خاطر مرد نیز، به نوع رفتار و برخورد زن درون خانه بستگی دارد. بهترین و جامع ترین اسوه در این زمینه، حضرت فاطمه(س) است.

به گفته وی قناعت، ساده زیستی و وارستگی از نقاط برجسته ی حیات فاطمی است که در زندگی کوتاه حضرت نمودهای زیبایی داشته است.

زمانی به اهمیت جایگاه خانواده در تربیت فرزندان پرداخت و افزود :در کنار همسرداری، پرورش روحی و جسمی کودک از مهم ترین وظایف زن در خانواده است. از دیدگاه اسلام فرزند عطیه و موهبتی الهی است از سوی دیگر نقش سازنده ی مادر در تعیین مسیر و سرنوشت کودک بسیار در خور توجه است تا آن جا که نقطه آغازین سعادت و شقاوت انسان ها در دامان مادر است وخانواده محیطی که مادر مهم ترین رکن اساسی آن است.

 وی افزود : به سن تکلیف رسیدن افتخاری است که خدا به فرزندانمان اعطا کرده است و امیدواریم برگزاری جشن تکلیف به عنوان یک سنت حسنه ، سبب جذب بیشتر فرزندان همکاران به امور دینی و ایجاد شوق به مسائل معنوی در آنان گردد.

رییس کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان در پایان خاطرنشان کرد: عزیزانی که تازه به سن تکلیف رسیده اید ، باید با محور قرار دادن دستورات دین در تمامی عرصه‌های زندگی سعی کنید در مسیر بندگی خداوند متعال قدم بردارید.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید