Iranian Agriculture News Agency

چهارمحال و بختیاری:

اختصاص 523 میلیارد ریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اختصاص افزون بر ۵۲۳ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: امسال تاکنون تعداد ۳۸۰متقاضی برای دریافت تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

اختصاص 523 میلیارد ریال تسهیلات به مکانیزاسیون کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تحویل یکهزار و ۶۰۰دستگاه تراکتور در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداران استان خبر داد و گفت: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان از ۸۰ درصد فراتر رفته است.

امرالله اسماعیلی، تعداد ادوات و تجهیزات موتوری بخش کشاورزی این استان را بیش از ۵۶ هزار دستگاه برای ۶۶ بهره بردار باغی ، زراعی و گلخانه‌ای اعلام کرد و افزود:میانگین برخورداری کشاورزان این استان از ادوات مکانیزاسیون نسبت به سطح کشور مطلوب است .

وی از اختصاص افزون بر ۵۲۳ میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی استان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد:امسال تاکنون تعداد ۳۸۰متقاضی برای دریافت تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌اند.

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، درجه مکانیزه کردن بخش کشاورزی در دولت دوازدهم را ۸۰ درصد برآورد کرد و افزود:درجه مکانیزه بخش کشاورزی این استان تا پیش از سال ۵۷ تنها ۲ درصد به ثبت رسیده بود.

اسماعیلی ادامه داد: برای رسیدن به ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی علاوه بر افزایش درجه مکانیزاسیون، باید با پرداخت تسهیلات کشاورزی ارزان قیمت، بخش کشاورزی سنتی را به مدرن تبدیل کرد.

وی در ادامه خواستار جذب بیشتر تسهیلات تخصصی برای توسعه مکانیزاسیون در استان شد و اضافه کرد: شرکت‌های خدمات‌رسان به کشاورزان زمینه را فراهم کنند تا مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی با حفظ کیفیت محصول انجام شود.

رییس اداره امور فناوری مکانیزاسیون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توسعه مکانیزاسیون در مزارع و باغ‌ها موجب بهبود کمی و کیفی در حوزه تولید و اثربخشی مناسب در بخش آب و خاک می‌شود و به همراه کاهش هزینه‌های تولید مسیر ارتقای بهره‌وری و گذر از کشاورزی معیشتی یا سنتی به مدرن را فراهم می‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید