Iranian Agriculture News Agency

بهبود ضریب خودکفایی در بخش کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بهبود ضریب خودکفایی در بخش کشاورزی اظهار داشت: باید ارزش افزوده محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

بهبود ضریب خودکفایی در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون بهبود و تولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری متاسفانه در حوزه بازرگانی محصولات کشاورزی ضعیف عمل کرده و جای کار در این حوزه زیاد است

حسین برزگر معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ۶۷ هزار بهره بردار در استان چهارمحال و بختیاری در بخش های کشاورزی فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه یک چهارم اشتغال این استان وابسته به بخش کشاورزی است گفت: در آمد سرانه این استان از محصولات بخش کشاورزی یک سوم است.

برزگر ادامه داد: متوسط درآمد کشور از بخش کشاورزی ۳۹ میلیون بوده و این در حالیست که متوسط درامد بخش کشاورزی این استان ۲۱ میلیون ۵۰۰ هزار است که ۷ میلیون متعلق به کشاورز است.

وی عنوان کرد: کل تولید محصولات کشاورزی این استان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که یک میلیون و ۱۰۰ هزارتن آن محصولات زراعی باغی است.

برزگر با تاکید بر اینکه ۶۳ درصد تولیدات کشاورزی زیر بخش زراعت هستند گفت: ۵۸ هزار کشت پاییزه گندم آبی  و دیم و ۲۷ هزار کشت جو آبی و دیم در پاییز سال جاری داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه  برنامه ای که در سند چشم انداز توسعه ای برای سطح زیر کشت این استان در نظر گرفته شده بود محقق شده است گفت:  ما تا کنون ۱۳۰ هزار تن تولیدات گندم، ۴۲ هزار تن جو، ۲۷ هزار تن ذرت علوفه ای داشته ایم.

برزگر با تاکید بر اینکه حوزه کشاورزی برای این استان حائز اهمیت است خاطر نشان کرد: ما در بحث زراعت افزایش ضریب خوداتکایی خصوصا دربحث غلات، گندم،جو،چغندرقند و کلزا را داشته ایم.

وی با اذعان بر اینکه ما باید ضریب خود کفایی را بهبود دهیم گفت: باید ارزش افزوده محصولات کشاورزی را بتوانیم افزایش دهیم .

برزگر تشریح کرد: ما در بحث بازرگانی خوب عمل نکرده ایم و باید بتوانیم در این حوزه خود را تقویت کنیم و تا جای ممکن ضایعات را نیز کاهش دهیم.

وی اظهار کرد: دستورالعمل انبار داری نیز باید به عنوان تکلیف مشخص شود و محصولات ما نام های تجاری باید بگیرند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید