Iranian Agriculture News Agency

توقف طرح‌ها در ایستگاه اجرایی:

مشکل اصلی کوهرنگ عدم تخصیص آب است

مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ در شورای بخش کشاورزی شهرستان گفت :این شهرستان با وجود سرچشمه سه رودخانه زاینده رود ،کارون و دز هیچ سود و منفعتی از این سه رودخانه نبرده است و باعث مشکلات و معضلاتی برای این شهرستان شده است.

مشکل اصلی کوهرنگ عدم تخصیص آب است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهارداشت : به دلیل توپوگرافی و اقلیم هوایی مناسب این شهرستان دارای اراضی مستعد جهت کشاورزی است ولی بدلیل عدم مجوز و تخصیص آب هیچ بهره برداری صورت نمیگیرد.

وی بااشاره به اراضی مستعدکشاورزی در دشت زرین و میهه این شهرستان گفت :حدود5 هزار هکتار اراضی مستعد در  دشت زرین و منطقه میهه این شهرستان وجود دارد که عدم تخصیص آب باعث شده  است بهره وری لازم در این اراضی صورت نگیرد و طرح های اقتصادی این شهرستان در ایستگاه اجرایی متوقف شوند.

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت :کشاورزی پایه و اساس اشتغال ،درامد و معیشیت مردم شهرستان کوهرنگ است و نیاز است توجه ویژه ای به این شهرستان صورت گیرد.

زمانپور با اشاره به عدم تخصیص آب به 50 واحد دامپروری درشهرستان کوهرنگ گفت :مشکل اصلی کوهرنگ عدم تخصیص آب است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ تصریح کرد :با روند مهاجرت معکوس سرمایه گذاران در بخش کشاورزی این شهرستان اعلام آمادگی کردند که اگر توجه ویژه به این شهرستان شود تحول اقتصادی در این شهرستان رخ می دهد.

وی به  احداث مجتمع دامداری دشت زرین شهرستان کوهرنگ اشاره کرد و افزود: با رفع مشکلات و  موانع اجتماعی مجتمع دامداری دشت زرین  می تواند باعث ایجاد تحول در اقتصاد و اشتغال مردم این منطقه شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید