Iranian Agriculture News Agency

هشدار جدی هواشناسی چهارمحال و بختیاری به کشاورزان

دمای هوا در چهارمحال و بختیاری به واسطه ورود توده هوای سرد افت شدیدی داشته به طوری که دمای هوا در شهرکرد به منفی سه درجه سانتی گراد رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، کاهش دما در استان چهارمحال و بختیاری از اوایل مهرماه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است و روز به روز بر سردی هوا در این استان افزوده می‌شود

هم اکنون دما در بسیاری از نقاط این استان به زیر صفر رفته است به طوری که دمای هوا در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری به منفی سه درجه سانتی گراد رسیده است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: دمای هوای چهارمحال و بختیاری در برخی نقاط منفی شده است

مهران چراغ پور با اشاره به اینکه دمای هوای چهارمحال و بختیاری افت شدیدی داشته است، اظهار داشت: دمای هوا در شهرستان‌های مرتفع استان به زیر صفر رفته است

وی با اشاره به اینکه هوا در شهرکرد طی روزهای آینده سردتر می‌شود، اظهار داشت: دمای فعلی شهرکرد در حال حاضر منفی سه درجه سانتی گراد است

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در ارتفاعات قرار دارد، گفت: افت دمای هوا در چهارمحال و بختیاری به واسطه ورود توده هوای سرد است.

علی حسینی بیان کرد: این استان شرایط خاص توپوگرافی دارد و دمای هوا نسبت به دیگر مناطق کشور در این استان زودتر کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: تنظیم و کنترل دما و تهویه گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به روند کاهشی دما در این استان ضروری است.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: تنظیم و تهویه دامداری‌ها و مرغداری‌ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع آنفلوانزای مرغی با توجه به کاهش دما در این استان مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: کندوهای زنبورهای عسل در برابر وزش باد و سرمای هوا حفاظت شوند

دمای هوا در حالی در چهارمحال و بختیاری به زیر صفر رفته است که برداشت محصولات کشاورزی و باغی در این استان همچنان ادامه دارد. بی شک کاهش دمای هوا در شب‌ها در این استان خسارت به محصولات زراعی برداشت نشده از جمله ذرت علوفه‌ای وارد کرده است.

انتهای پیام