Iranian Agriculture News Agency

هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان بدون مجوز ممنوع است

دیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت :بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است.

هر گونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی استان بدون مجوز ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، شهرام جزایری گفت: در صورت مشاهده موارد مذکور علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد وکارشناسان اموراراضی شهرستان ها در قالب گروه های گشت از اراضی کشاورزی بازدید و طبق  تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی با متخلفین برخورد خواهند کرد.

وی بیان کرد: شهروندان عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی به شماره تلفن ۱۳۱ یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها اطلاع دهند.

جزایری ادامه داد :صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان ممنوع است و وجاهت قانونی ندارد و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

جزایری تاکید کرد : تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی علاوه بر قلع و قمع بنا و مستحدثات به پرداخت جزای نقدی و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.

مدیر امور اراضی استان تصریح کرد :از عموم مردم شریف  استان به ویژه روستاییان و کشاورزان پرتلاش درخواست می‌شود چنانچه قصد اجرای طرح یا احداث بنا در اراضی زراعی و باغی دارند، قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (۱۳۱) یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت امور اراضی استان مشاوره و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید