Iranian Agriculture News Agency

خط تولید پنیر پیتزا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

رییس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی و دامداران چهارمحال و بختیاری گفت: خط تولید پنیر پیتزا به ظرفیت روزانه یکهزار کیلوگرم در این استان تکمیل و بهره‌برداری شد.

خط تولید پنیر پیتزا در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

به گزارش خبرنگار ایان در استان چهارمحال و بختیاری، بهرام دهقان روز چهارشنبه در جریان  افتتاح این طرح در شهرستان شهرکرد اظهار کرد: این طرح با اعتباری افزون بر هفت میلیارد ریال با مشارکت اعضای شرکت‌های تعاونی روستایی در ۲۲۰ مترمربع به منظور فرآوری بهینه و ایجاد اشتغال پنج نفر بهره‌برداری شد.

به گفته وی، این واحد زیر پوشش شبکه تعاون روستایی در استان و با هدف بهره‌برداری از پتانسیل موجود و در اختیار داشتن زنجیره کامل تولید شیر و لبنیات در استان فعال شده است.

رییس هیات مدیره اتحادیه شرکتهای تعاونی کشاورزی و دامداران چهارمحال و بختیاری افزود:با افزایش خطوط تولید در کارخانه تولید لبنیات که دریافت علامت استاندارد، مجوز سلامت دامپزشکی و مجوز صنایع غذایی بین المللی را نیز کسب کرده است، امکان صادرات پنیر پیتزا تولیدی استان به خارج به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز فراهم شده است.

دهقان، از خرید روزانه ۲۰ تن شیرخام تولیدی استان با قیمت مصوب توسط عوامل اتحادیه سازمان تعاون روستایی خبر داد و افزود: اتحادیه دامداران استان آمادگی کامل برای تامین شیر خام مورد نیاز همه کارخانه‌های فرآوری لبنی مستقر در استان را دارد.

دهقان تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری به عنوان یکی از قطب‌های تولید شیر و گوشت در کشور مطرح است و هم اینک سه درصد شیر کشور در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید