Iranian Agriculture News Agency

برداشت گل محمدی از مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

برداشت گل محمدی از مزرعه آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد آغاز شد.

برداشت گل محمدی از مزرعه دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانادر استان چهارمحال و بختیاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد از برداشت ۳ تُن گل محمدی از دو هکتار اراضی مزرعه آموزشی و تحقیقاتی این واحد دانشگاهی خبر داد.

ابراهیم رحیمی گفت: امسال تفاوت برداشت گل محمدی از مزرعه این واحد دانشگاهی در مقایسه سال‌های گذشته در نحوه بهره برداری از این محصول است.

وی گفت: امسال گل‌هاپس ازبرداشت به جای خام فروشی در شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عمل‌آوری شده و به روش‌های مدرن خشک، فرآوری، بسته‌بندی و مقداری نیز اسانس‌گیری می‌شوند.

وی گفت:امسال با تلاش تیم متخصص هیئت‌علمی از هر هکتار حدودهزار و ۵۰۰ کیلوگرم گل مرغوب برداشت شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد:مصرف کود‌های آلی واستفاده ازروش‌های زراعی به جای مصرف سموم و کود‌های شیمیایی برای تولید ارگانیک موجب بالارفتن کیفیت محصول از نظر عطر شده است.

رحیمی، هدف از کشت گل محمدی راایجاداشتغال برای مردم استان، ایجادکارآفرینی مناسب برای دانش آموختگان، دانشجویان واعضای هیئت‌علمی، کسب درآمد‌های خارج از شهریه دانشجویی، مصرف کم آب، ارزش افزوده بالای اسانس و زیباسازی محوطه دانشگاه اعلام کرد.

وی تصریح کرد:اسانس تولید شده از گل محمدی کشت شده دراستان به ویژه دانشگاه آزاد سلامی واحد شهرکرد دارای مواد مؤثره بیشتری در مقایسه با گل محمدی کشت شده در شهرستان‌های دیگر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد افزود: گونه گل محمدی کشت شده در مزرعه آموزشی دانشگاه از نوع گل صورتی پرپر است و این گل با آب و هوای خنک چهارمحال و بختیاری سازگاری بسیار خوبی دارد.

رحیمی با اشاره به خواص دارویی گل محمدی مطرح کرد: گل محمدی دارای ارزش درمانی، بهداشتی و آرایشی است و کاربرد‌های فراوانی در صنعت بهداشتی، آرایشی و داروسازی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید