Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری:

تحول اساسی در بخش کشاورزی با اجرای طرح یاوران تولید

با اجرای طرح یاوران تولید تحول اساسی در جهت افزایش تولید ، ارتقای کمی و کیفی محصولات کشاورزی ، و بهره وری بالا در سطح مزرعه ایجاد می شود.

تحول اساسی در بخش کشاورزی با اجرای طرح یاوران تولید

ذبیح الله غریب در گفتگو با خبرنگار ایانا در شهرکرد افزود : این طرح به منظور حضور اعضای هیات‌ علمی و محققان مراکز تحقیقاتی در عرصه  همراه و همگام با کشاورزان ،کارشناسان پهنه و مروجان کشاورزی اجرا می شود.

غریب طرح "یاوران تولید" را یک طرح جامع و سراسری در راستای افزایش سطح علمی شبکه های دانش کشاورزی دانست و افزود: در این طرح تلاش شده است با بهره گیری از بسیج همگانی بخش کشاورزی در توسعه و ارتقای دانش زیر مجموعه های این بخش عظیم استفاده شود.

وی گفت: طرح یاوران تولید از طرف وزیرجهاد کشاورزی به روسای جهاد کشاورزی استان ها ابلاغ شده است  در این طرح محققین و کارشناسان اجرایی بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با حضور در شرکت شیر و گوشت زاگرس و ایستگاه پرورش و اصلاح نژاد گوسفند لری بختیاری با ارائه راهکارهای موثر و ارتباط علمی بیشتر بین مرکز تحقیقات و  ایستگاه های تولیدی را مورد بررسی قرار دادند

غریب  ادامه داد: محور اصلی این طرح محققان و کارشناسان  تحقیقاتی  اعضای هیت علمی و مرکز تحقیقات جهت رفع مشکلات بهره بردارن در راستای استفاده و بهره گیری از ظرفیت های و دانش های بروز کشاورزی در سطح مزرعه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد : اگر  طرح یاوران تولید بصورت جامع و بدون نقص در سطح کشور اجرا شود تبدیل به یکی از الگوهای  بخش کشاورزی ، و پس از آن در  صنعت و سایر بخش‌ها انجام خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید