Iranian Agriculture News Agency

آموزش دامداران شهرستان شهرکرد در خصوص بیماری تب برفکی

دامداران شهرستان شهرکرد در خصوص تب برفکی آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: با رعایت مسائل بهداشتی در خصوص بیماری کرونا، 11 نفر از دامداران دارای واحدهای دامی با ظرفیت بیش از 50 رأس و مدیران عامل مجتمع‌های دامداری شهرستان در خصوص پیشگیری و کنترل بیماری تب برفکی آموزش دیدند.

فرهاد رفیعی گفت: در این کارگاه آموزشی که با همکاری اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان شهرکرد در محل این مدیریت برگزار گردید، کارشناسان دامپزشکی در خصوص علائم بیماری، راههای پیشگیری، واکسیناسیون، چگونگی دفن لاشه و ... توضیحاتی را ارائه کردند و به پرسش‌های دامداران پاسخ دادند.

وی گفت: علائم این بیماری زخم و تاول در دهان و پستان دام، زخم در سم‌ها، تلفات ناگهانی در گوساله‌ها، سقط جنین و مشکل شیردوشی می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد با اشاره به وجود تعداد 9 مجتمع دامداری فعال در شهرستان شهرکرد، یکی از عوامل شیوع این بیماری را جابه‌جایی و نقل و انتقال بدون مجوز و بدون سابقه واکسیناسیون دام‌ها عنوان کرد و از دامداران خواست با مشاهده علائم این بیماری مراتب را در اسرع وقت به اداره دامپزشکی اطلاع دهند و نسبت به معدوم‌سازی بهداشتی تلفات اقدام کنند. مهندس رفیعی خاطر نشان کرد: از طریق پیشگیری و واکسیناسیون و رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای می‌توان با این بیماری مقابله کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید